SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawie połowa Polaków zrezygnowałoby z mediów społecznościowych, gdyby były one płatne

92 proc. Polaków korzysta obecnie z mediów społecznościowych; 44 proc. zrezygnowałoby, gdyby media społecznościowe były dostępne jedynie w płatnym modelu subskrypcyjnym – wynika z badaniu "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023".

65 proc. Polaków kupujących online korzysta z usług subskrypcyjnych, np. platform typu Netflix – wskazano w raporcie "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023" Santander Consumer Banku. Wśród respondentów korzystających z takich usług znalazło się najwięcej 18-29 latków (79 proc.) i 30-39 latków (75 proc.).

Zgodnie z badaniem posiadanie takiej formy subskrypcji deklarowało również 79 proc. ankietowanych zarabiających między 5000 a 6999 zł netto. Jak zauważyła, cytowana w raporcie Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Banku, żadnej internetowej usługi subskrypcyjnej nie posiada 35 proc. badanych. Odpowiedzi takiej udzieliło 60 proc. respondentów powyżej 60 r.ż. oraz 41 proc. respondentów mieszkających na wsi.

"Takie rozwiązania nie są też popularne wśród zarabiających najmniej do 1999 zł netto. Ponad połowa badanych z tej grupy stwierdziła, że nie posiada żadnej takiej usługi" – wskazała ekspertka.

Jak wynika z badania, 92 proc. respondentów korzysta obecnie z mediów społecznościowych. Spośród tej grupy, na pytanie, czy korzystaliby z nich dalej, jeśli byłyby dostępne jedynie w płatnym modelu subskrypcyjnym, 44 proc. odpowiedziało "nie", a 39 proc. "tak".

W raporcie przekazano, iż spośród badanych korzystających z usług subskrypcyjnych, 32 proc. posiada jedno takie rozwiązanie, 28 proc. używa dwóch takich usług, 23 proc. korzysta z trzech takich rozwiązań, a 5 proc. – z pięciu. Zapytani o rodzaj posiadanych subskrypcji internetowych, respondenci wymieniali: serwisy streamingowe z filmami i serialami (91 proc.), platformy muzyczne (34 proc.), usługi oferujące e-booki i audiobooki (15 proc.) oraz serwisy z grami i programy lub aplikacje użytkowe np. do pracy (w obu przypadkach po 9 proc.).

Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na przełomie września i października 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków kupujących w internecie.

Dołącz do dyskusji: Prawie połowa Polaków zrezygnowałoby z mediów społecznościowych, gdyby były one płatne

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
on
Ja nie korzystam bo doskonale zdaje sobie sprawe że za dostęp płaci się naszymi danymi. Wiele jest takich serwisów społecznościowych które żądają od Nas zbyt wielu danych osobowych o nas.
odpowiedź
User
lkjhg
Polacy nie są w ogóle świadomi, co oznacza totalne zbieranie danych o użytkownikach - konsekwencje głupoty poniosą nawet potomkowie. Zaledwie 8% spoleczenstwa to rozumie?

Ciekawostka: portal Redit jest w miarę anonimowy. Rzuca sie w oczy ogromna różnica miedzy wersją polską a dowolną w innym języku: polski to "salon odrzuconych", miejsce spotkań osób z trudnych rodzin, bez nawet małych sukcesów życiowych, itp.. Wystarczy jednak zmienić język na dowolny, by stwierdzić, ze w innych krajach to portal ludzi świadomych, które nie chcą być śledzone i nie chcą być towarem.
odpowiedź
User
Reklama pranie mózgu już od rana
Tylko idioci z tego korzystają i tracą czas i pieniądze 💰.👎
odpowiedź