Prawie połowa użytkowników Google News czyta tylko nagłówki
Aż 44 proc. użytkowników serwisu Google News odwiedza go tylko po to, aby przejrzeć nagłówki artykułów, nie kierując się na internetowe strony gazet.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Outsell na grupie 2.787 amerykańskich konsumentów. Może to dać kolejny powód wydawcom gazet do krytykowania i oskarżania agregatora newsów Google i innych tego typu serwisów o odbieranie użytkowników.
W ostatnich miesiącach zeszłego roku rozgorzała walka między Rupertem Murdochem (szef koncernu News Corp., do którego należą takie tytuły jak 'The Times', 'The Wall Street Journal', 'The Sun', 'New York Post') a internetowym gigantem. Medialny magnat oskarżył firmę z Mountain View o kradzież informacji z serwisów News Corp. poprzez umieszczanie ich w wynikach wyszukiwania Google i Google News. Twierdził, że wyszukiwarki nie mogą w sposób zgodny z prawem pokazywać w wynikach nagłówków i części informacji. Zapowiedział także usunięcie treści pochodzących z należących do jego koncernu serwisów internetowych z indeksów Google (w tym Google News), chcąc w ten sposób zachęcić internautów do płacenia za artykuły w sieci.
W odpowiedzi Google oświadczyło, że to od każdego z wydawców zależy czy jego treści będą umieszczane w wyszukiwarkach firmy. Firma argumentowała również, że stosowane przez nią praktyki są w pełni zgodne z przepisami dotyczącymi praw autorskich i podkreślała, że jej wyszukiwarki są wielkim źródłem promocji dla wydawców, zapewniając im około 100 tysięcy kliknięć na minutę.
Tymczasem jak twierdzi Ken Doctor, analityk firmy Outsell, pomimo że Google zapewnia internetowym serwisom gazet pewien ruch, to jednocześnie znaczącą część użytkowników im odbiera.
Dołącz do dyskusji: Prawie połowa użytkowników Google News czyta tylko nagłówki