Presspublica w internecie: traci „Rz”, tygodniki słabo
Serwisy Presspubliki osiągnęły w ciągu ostatniego roku nieznaczny wzrost odwiedzalności. Sporo zyskała Kariera.pl, za to spadek zanotował serwis „Rzeczpospolitej”.
Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że zdecydowanie najpopularniejszym serwisem Presspubliki jest Rp.pl. W listopadzie ub.r. odwiedziło go 1,09 mln realnych użytkowników (czyli ponad dwa razy więcej niż drugą w rankingu stronę Kariera.pl), którzy wykonali 18,4 mln odsłon (czyli trzy razy więcej niż na drugim pod tym względem serwisie Parkiet.com). Przy czym jeśli chodzi o czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika, zdecydowanym liderem jest właśnie Parkiet.com, z którego internauta korzystał średnio przez prawie 84 minuty, czyli pięć razy dłużej niż w przypadku Rp.pl.
Więcej użytkowników niż Parkiet.com, ale mniej odsłon miały w listopadzie serwis z ogłoszeniami o pracę Kariera.pl oraz witryna z informacjami gospodarczymi Ekonomia24.pl. Na pierwszej przeciętny użytkownik spędził 9,5, a na drugiej - 10 minut.
>>> Megapanel z listopada: YouTube i GG w górę. Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl tracą
Mało popularne są natomiast serwisy wydawanych przez Presspublikę magazynów „Uważam Rze”, „Przekrój”, „Sukces” i „Bloomberg Businessweek Polska”. Po części wynika to z faktu, że na stronach są udostępniane tylko krótkie fragmenty tekstów z tych pism, natomiast za całe artykuły trzeba zapłacić. W efekcie serwisy Sukcesmagazyn.pl i Bloombergbusinessweek.pl odwiedziło tak niewielu internautów, że nie zostały one ujęte w wynikach Megapanelu. Przekroj.pl zanotował jedynie 36 tys. użytkowników i 268 tys. odsłon, a Uwarzamze.pl - 81 tys. użytkowników i 1,04 mln odsłon.
Mniej więcej dwa razy wyższą odwiedzalność niż Przekroj.pl miała w listopadzie strona „Życia Warszawy”, stołecznego dodatku do „Rzeczpospolitej”.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w listopadzie 2012 roku
Serwisy Presspubliki w listopadzie 2012 (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
serwis | real users | odsłony | zasięg | czas na RU [godz:min:s] |
rp.pl | 1 093 284 | 18 403 357 | 5,64% | 00:16:33 |
kariera.pl | 460 119 | 3 541 272 | 2,37% | 00:09:31 |
ekonomia24.pl | 215 950 | 2 232 055 | 1,11% | 00:09:59 |
parkiet.com | 105 442 | 6 040 493 | 0,54% | 01:23:52 |
uwazamrze.pl | 81 170 | 1 043 363 | 0,42% | 00:10:04 |
zyciewarszawy.pl | 61 508 | 416 551 | 0,32% | 00:04:09 |
przekroj.pl | 35 893 | 268 221 | 0,19% | 00:06:13 |
Przez rok serwis Rp.pl stracił 95 tys. real users i 5,1 mln odsłon, a przeciętny użytkownik przebywał na nim ponad 5 minut krócej. Za to Kariera.pl osiągnęła duży wzrost: 200 tys. real users i 2,4 mln odsłon. Nieznacznie zmieniła się też odwiedzalność stron Ekonomia24.pl (50 tys. real users i 125 tys. odsłon więcej) oraz Parkiet.com (25 tys. real users mniej, 115 tys. odsłon więcej).
Sporo zyskały witryny tygodników „Uważam Rze” i „Przekrój”. Za to serwis „Życia Warszawy” zanotował 190 tys. odsłon mniej niż przed rokiem, a użytkownicy przebywali na nim średnio dwa razy krócej.
Bardzo słabo radzą sobie uruchomione przez Presspublikę w połowie 2010 roku serwisy lifestyle’owe Warszawianki.pl i Kulinarnik.pl. Z końcem 2011 roku obie strony przestały być aktualizowane.
Serwisy Presspubliki rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||||
serwis | listopad 2012 | listopad 2011 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
rp.pl | 1 093 284 | 18 403 357 | 00:16:33 | 1 189 269 | 23 502 631 | 00:21:45 |
kariera.pl | 460 119 | 3 541 272 | 00:09:31 | 262 833 | 1 162 837 | 00:04:14 |
ekonomia24.pl | 215 950 | 2 232 055 | 00:09:59 | 165 821 | 2 106 112 | 00:13:40 |
parkiet.com | 105 442 | 6 040 493 | 01:23:52 | 132 012 | 5 925 348 | 01:17:22 |
uwazamrze.pl | 81 170 | 1 043 363 | 00:10:04 | 78 182 | - | - |
zyciewarszawy.pl | 61 508 | 416 551 | 00:04:09 | 56 790 | 609 508 | 00:08:18 |
przekroj.pl | 35 893 | 268 221 | 00:06:13 | - | 122 967 | - |
warszawianki.pl | - | 51 237 | - | - | 107 587 | - |
kulinarnik.pl | - | 46 339 | - | - | 39 041 | - |
Wszystkie strony Presspubliki zyskały przez rok 95 tys. real users, ale straciły 2,1 mln odsłon. W listopadzie ub.r. przeciętny użytkownik korzystał z nich przez 4,5 minuty krócej niż rok wcześniej.
Serwisy Presspubliki w ciągu roku (Megapanel PBI/Gemius) | ||||
real users | odsłony | średni czas na użytkownika | zasięg | |
XI 2011 | 1 648 958 | 34 250 818 | 00:24:36 | 8,65% |
XII 2011 | 1 581 472 | 30 928 994 | 00:22:38 | 8,27% |
I 2012 | 1 844 997 | 35 782 392 | 00:21:22 | 9,62% |
II 2012 | 1 642 066 | 35 710 657 | 00:24:02 | 8,51% |
III 2012 | 1 691 012 | 36 191 113 | 00:23:50 | 8,72% |
IV 2012 | 1 548 417 | 31 172 358 | 00:22:04 | 7,95% |
V 2012 | 1 617 962 | 30 607 433 | 00:20:40 | 8,31% |
VI 2012 | 1 699 363 | 29 838 540 | 00:19:10 | 8,69% |
VII 2012 | 1 794 316 | 31 138 055 | 00:19:33 | 9,21% |
VIII 2012 | 1 573 573 | 29 651 323 | 00:20:52 | 8,09% |
IX 2012 | 1 556 008 | 30 098 595 | 00:21:07 | 8,01% |
X 2012 | 1 758 725 | 35 873 152 | 00:22:30 | 9,04% |
XI 2012 | 1 745 235 | 32 145 419 | 00:19:59 | 9,00% |
Dołącz do dyskusji: Presspublica w internecie: traci „Rz”, tygodniki słabo
Wiadomo powszechnie, że nawet wielkie portale mają kłopoty z utrzymaniem się - reklama internetowa jest tania. A dostęp do treści jest relatywnie droższy i monetyzowanie tego jest chyba lepszym pomysłem.
Podsumowując: liczy się kasa;)