Prezes Axel Springer obawia się Google. „To Goliat”
Mathias Döpfner, prezes koncernu medialnego Axel Springer w liście opublikowanym na łamach gazety „Frankfurter Allgemeine Zeitung” przyznał, że boi się firmy Google.
Döpfner stwierdza w liście, że cały rynek reklamy internetowej jest zależny od kalifornijskiego giganta. W rezultacie przekłada się to na wiele firm, w tym również na tak duże koncerny, jak Axel Springer. Stosowne algorytmy decydują o wyświetlanych treściach, a gromadzone dane na temat użytkowników czynią pozycję Google niezagrożoną. Gigant ma wiedzieć nie tylko, gdzie podróżujemy naszym autem, ale również co robimy w trakcie jazdy. Döpfner określa go jako mitycznego Goliata, przyrównując swoją firmę do Dawida.
Szef Springera odniósł się również do przejmowania treści przez Google, co odbywa się w ramach platformy Google News agregującej informacje z największych krajowych i światowych mediów. Jego zdaniem dominacja koncernu na tym polu doprowadza do nadużyć. Döpfner sugeruje, że europejscy regulatorzy rynku powinni zwrócić uwagę na monopol Google, który skutecznie ogranicza powstawanie innowacji na Starym Kontynencie.
Google nie udzieliło odpowiedzi na komentarz Döpfnera.
W Polsce Ringier Axel Springer Polska wydaje m.in. Fakt, Przegląd Sportowy, Newsweeka i Forbesa. Spółka posiada również ponad 20 serwisów internetowych oraz 49 proc. udziałów w Infor Biznes, wydawcy Dziennika Gazety Prawnej.
Dołącz do dyskusji: Prezes Axel Springer obawia się Google. „To Goliat”