Profil Polaków słuchających radio
Wśród Polaków słuchających radia równo po połowie stanowią kobiety i mężczyźni – wynika z podsumowania ubiegłorocznych badań Radio Track. Ogółem z tego medium korzystają częściej osoby młodsze oraz lepiej wykształcone i zarabiające.
Kobiety i mężczyźni stanowią dokładnie po 50 proc. słuchaczy radia w Polsce, jednak biorąc pod uwagę nierówną liczebność ogólną płci w naszym kraju– nieco częściej z tego medium korzystają panowie. Natomiast z grup wiekowych najliczniejszą wśród odbiorców radia stanowią ludzie w wieku 40-59 lat, ale trochę łatwiej spotkać słuchacza wśród młodszych osób.
Pod względem poziomu edukacji zdecydowanie przeważają wśród Polaków słuchających radia osoby ze średnim wykształceniem, których jest w naszym kraju najwięcej. Za to z radia korzysta nieco większy odsetek absolwentów uczelni wyższych.
Z grup społeczno-zawodowych radio największą penetrację ma wśród dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów, pracowników umysłowych oraz właścicieli firm. Natomiast najliczniejsze grupy wśród słuchaczy stanowią rolnicy, emeryci i bezrobotni oraz robotnicy wykwalifikowani.
Najczęściej radia słuchają Polacy zarabiający powyżej 2,5 tys. zł miesięcznie.
Wszystkie dane pochodzą z badania Radio Track, które przez cały ubiegły rok realizował Track, Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Ankiety telefoniczne objęły ogółem 70 730 Polaków w wieku 15-75 lat.
Dołącz do dyskusji: Profil Polaków słuchających radio
Albo zmienić widok "za oknem," albo nie wydawać pieniędzy na badania do prac magisterskich. A może zapytać o ... A zresztą, niech ankieterzy dojrzeją sami do tego o co pytać, w jakim czasie i kogo. Jeśli nie widzą, że są marionetkami w rękach pseudo-koncernów pseudo-medialnych, to im to powiedzcie. A prawda jest taka, że podcinamy sobie - nawet nie gałąź na której siedzimy, ale z zapałem tniemy pień potężnego drzewa. Na szczęście spodziewało się ono takich ciemnych drwali i swoje soki życiowe gromadzi już gdzie indziej.