Protest przeciwko internetowej reklamie Viagry
Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (Food and DrugAdministration - FDA) upomniała firmę Pfizer Inc. za niewymienienie w internetowej reklamie zagrożeń związanych zkorzystaniem z Viagry.
Wspomniana reklama to 30-sekundowy klip wideo, w którym grupamężczyzn wykonuje opisujący zalety specyfiku utwór "Viva Viagra"(wersja przeboju Elvisa Presleya "Viva Las Vegas") - informujeserwis PharmaTimes.
W pisemnym upomnieniu wystosowanym do Pfizera amerykańskiregulator stwierdził, że "klip wideo zwiększa obawy o społecznezdrowie i bezpieczeństwo poprzez całkowite pominięcie informacji natemat ryzyka związanego ze stosowaniem Viagry i sugerowanie, że lekten jest bezpieczniejszy niż ma to miejsce w rzeczywistości".
W odpowiedzi Pfizer tłumaczył się, że takie informacje miały sięznaleźć równolegle obok klipu wideo w postaci baneru, ale w wynikubłędów technicznych na stronie internetowej CNN, na którejumieszczona była reklama, nie pojawiły się. Potwierdził to równieżrzecznik CNN.
Firma farmaceutyczna zdecydowała się na wycofanie z internetuwszystkich swoich półminutowych reklam Viagry, w którychzastrzeżenia co do korzystania z leku miały pojawiać się obokdanego spotu zamiast w samej reklamie.
źródło: PharmaTimes
Dołącz do dyskusji: Protest przeciwko internetowej reklamie Viagry