SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przedłużono głosowanie na „sprężynowe” logo Polski

Głosowanie na logo promocyjne Polski, pierwotnie zaplanowane do końca października, zostało przedłużone do 14 grudnia. Jak na razie oddano 164 tys. głosów, przede wszystkim w serwisie LogodlaPolski.pl.

- Widzimy, że zorganizowana przez polskie środowisko przedsiębiorców akcja cieszy się dużym zainteresowaniem, ale także wzbudza emocje, a nawet kontrowersje - tłumaczy Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. - Zdajemy sobie sprawę, że temat budowania marki Polska jest skomplikowany nawet dla specjalistów od brandingu. Patrząc na skalę projektu, emocje i setki tysięcy zaangażowanych Polaków uznaliśmy, że jedyną słuszną decyzją będzie wydłużenie czasu wyborów. Pozwoli to większej grupie Polaków wypowiedzieć się na temat projektu i trzech propozycji. Dodatkowo, ten czas da szansę na debatę społeczną i pełniejsze zrozumienie historii projektu i korzyści jakie wiążą się z wdrożeniem ujednoliconej, nowoczesnej identyfikacji wizualnej dla polskich produktów i usług - dodaje Marek Kłoczko, dyrektor generalny Krajowej Izby Gospodarczej.

 

Przypomnijmy, że głosujący mają do wyboru trzy znaki w formie czerwonych sprężyn, mających odzwierciedlać koncepcją Creative Tension i hasłem „Polska. Spring into new”, opracowanymi przez brytyjską agencję Saffron Brand Consultans. SAR, KIG oraz Konfederacja Lewiatan i Pracodawcy RP przy wsparciu sponsorów kupiły już prawa do tej identyfikacji i zamierzają przekazać je instytucjom państwowym.

 

Organizatorzy głosowania zapowiadają szereg otwartych, społecznych debat, które mają odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania dotyczące wizerunki i logo promocyjnego Polski. Celem spotkań będzie prezentacja różnych punktów widzenia na samą konieczność ujednoliconej promocji Polski za granicą.

Dołącz do dyskusji: Przedłużono głosowanie na „sprężynowe” logo Polski

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tolek
O, a ja myślałem, że jak przedłużają promocję to po prostu dlatego, że nie chwyciła i zostało mnóstwo nagród w magazynie :-)
odpowiedź
User
krysia pielęgniarka
Co to za logo, którego sens trzeba tłumaczyć? Kasę wyprowadzili i teraz szukają uzasadnienia. No dobrze, wybieram to logo, jak włos łonowy, bo to drugie, jak krętek i trzecie, jak konfetti - za słabe w wymowie.
odpowiedź
User
Bliz
Problem polega na tym, że nie można głosować przeciw tej paranoicznej sprężynce, tylko za którąś jej wersją. Niestety na stronie LogodlaPolski.pl nie znalazłem miejsca na komentarze czy sprzeciwy, można tylko poprzeć. Swoją drogą to bardzo demokratyczne.

A ja nie zgadzam się aby zygzak (zaczerpnięty z generalskich szlifów) w jakikolwiek sposób kojarzył się z Polską.

Nie zgadzam się, bo to jest brzydkie, bardzo nawet. I nie ma znaczenia cała ideologia. Znak, w każdej wersji, jest toporny, zupełnie nie oczywisty i odbiegający od najlepszych tradycji projektowania logo. I - jak podejrzewam - jeśli zostanie wprowadzony na siłę, to legnie na stosie z innymi "słusznymi", ale fatalnie zrealizowanymi pomysłami.

Na koniec pytanie do Fundacji "Marka dla Polski", organizatorów tego plebiscytu: czy nie byłoby lepiej, żeby zamiast zdawać się na jedną osobę, ogłosić międzynarodowy konkurs na logo dla Polski i wybrać wtedy projekt najlepszy? Bo teraz sprawia to wrażenie, jakby ktoś chciał nam koniecznie wcisnąć kiepski produkt kupla czy znajomego.

odpowiedź