Przeglądarki internetowe: Chrome miażdży konkurencję
Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w czerwcu 2018 r. znów zanotowała wyraźny wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.
Z danych StatCounter wynika, że w czerwcu br. Chrome miał w skali globalnej 58,94 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 58,09 proc. w maju.
Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała spadek z 13,78 proc. do 13,7 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze spadkiem z 8,16 proc. do 7,46 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 5,27 proc. do 5,17 proc.) i Opera (spadek z 3,68 proc. do 3,5 proc.).
W Polsce Chrome także zanotował wyraźny wzrost. Przeglądarka Google miała w czerwcu br. aż 77,22 proc. udziału, wobec 76,61 proc. w maju.
Daleko w tyle za Chrome są w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (spadek z 7,74 proc. do 7,61 proc.), Samsung Internet (wzrost z 4,42 proc. do 4,45 proc.), Opera (spadek z 3,74 proc. do 3,53 proc.) oraz Safari (spadek z 2,26 proc. do 2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Przeglądarki internetowe: Chrome miażdży konkurencję