Przemycili reklamową piosenkę na antenę BBC
Brytyjskie BBC Radio 1 wycofało w sobotę ze swojej playlisty pewną piosenkę. Redakcja odkryła, że puszczany na antenie przebój został stworzony przez agencję Saatchi&Saatchi na potrzeby kampanii reklamowej.
Brytyjska stacja BBC Radio 1 zdjęła z anteny piosenkę "Style, Attract, Play" Shocka z gościnnym udziałem Honeyshot po tym, jak okazało się, że utwór jest reklamą produktów do pielęgnacji włosów.
Jak podał sobotni The Guardian, kawałek jest dziełem agencji reklamowej Saatchi&Saatchi jako część kampanii reklamowej linii produktów do stylizacji włosów Shockwaves . Tytuł "Style, Attract, Play" jest hasłem tej
- Utwór został nam zaprezentowany w normalny sposób, poprzez zwykłą agencję promocyjną i nie mieliśmy pojęcia, że była to reklama produktu do pielęgnacji włosów - powiedział rzecznik prasowy Radio 1.
Ani Saatchi&Saatchi, ani Procter&Gamble, do którego należy marka Shockwaves nie chciały komentować całego zajścia. Jednak rzecznik prasowa Shockwaves przyznała, że utwór może mieć związek z kampanią reklamową marki.
O tym, że zespół Honeyshot, który udziela się w utworze, także jest sztucznym tworem agencji Saatchi&Saatchi, donosił we wrześniu serwis Popjustice . Jego członkinie zostały wybrane na podstawie ogłoszenia zamieszczonego w branżowym magazynie, a celem zespołu jest dyskretne reklamowanie produktów. Jak pisał w zeszłym roku "The Sunday Times", klient może np. sponsorować trasy koncertowe zespołu, decydować, o tym, w co piosenkarki będą się ubierać, a nawet co będą śpiewać.
Dołącz do dyskusji: Przemycili reklamową piosenkę na antenę BBC