Przesunięcia na rynku reklamy motoryzacyjnej
Do 2011 roku, roczne dochody na światowym rynku reklamymotoryzacyjnej, utrzymają się na stałym poziomie około 40 miliardówdolarów.
Jednak wraz z kierowaniem się odbiorców do internetu, równieżwydatki na reklamę motoryzacyjną coraz częściej będą przeznaczaneonline - informuje serwis Marketing Charts, powołując się naprognozę firmy analityczno-badawczej The Kelsey Group.
Obecnie, kształtujące się na poziomie 40 miliardów dolarówwydatki na reklamę motoryzacyjną, stanowią 6,8 procenta całegoreklamowego tortu. W 2011 roku wartość się nie zmieni, ale udziałsektora w całym rynku spadnie do 5,6 procenta.
Największa część wydatków na reklamę motoryzacyjną - 36 procent- jest obecnie lokowana w telewizji, a także w prasie codziennej(17 procent) i ogłoszeniach (14 procent). Tymczasem internetstanowi tutaj tylko 5 procent wydatków. Jednak według The KelseyGroup, do 2011 roku udziały internetu wzrosną do 13 procent,wyprzedzając ogłoszenia (10 procent) i zbliżając się do prasycodziennej (14 procent). Z 35 procentami liderem pozostanietelewizja.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Przesunięcia na rynku reklamy motoryzacyjnej