„Przyjaciółki” hitem Polsatu. 15 mln zł z reklam
Pierwszy sezon serialu „Przyjaciółki” oglądało w Polsacie 2,4 mln osób. Produkcja podniosła widownię stacji względem ub.r. i dała jej pozycję lidera rynku. Wpływy reklamowe wyniosły 15,3 mln zł. Wiosną 2013 roku stacja pokaże drugi sezon „Przyjaciółek”.
Serial „Przyjaciółki” emitowany był od września do końca listopada br. w czwartki o 22.00. 13 pokazanych odcinków śledziło 2,4 mln widzów, co zapewniło stacji 21,69 proc. udziału w grupie 4+ i 22,72 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej oglądających - 2,9 mln - zgromadził finałowy odcinek sezonu, pokazany w czwartek 29 listopada br. Zapewnił on stacji 23,9 proc. udziału w grupie 4+ i 24,6 proc. w 16-49.
„Przyjaciółki” podniosły widownię stacji w czwartkom paśmie względem analogicznego okresu ub.r. o ponad 300 tys. widzów. Nadawane bowiem zeszłej jesieni w czwartki o 22.00 „Szpilki na Giewoncie” miały 2,07 mln oglądających, a ich udział wynosił odpowiednio 19,08 proc. i 21,38 proc. (dowiedz się więcej).
Polsat w czasie emisji nowego serialu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmowała stacja TVN, nadająca w tym czasie „Kuchenne rewolucje” oraz filmy fabularne, co dawało jej 16,07 proc. udziału. Dalej plasowały się TVP1 („Sprawa dla reportera”, „Seks, kasa i kłopoty”, „Elżbieta Jaworowicz. Tak było - tak jest”; 12,98 proc.) oraz TVP2 (filmy fabularne z cyklu „Kocham kino”; 8,57 proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, gdzie udział TVN wynosił 18,72 proc.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat - Przyjaciółki | 2 395 984 | 21,69% | 22,72% |
TVN | 1 775 350 | 16,07% | 18,72% |
TVP1 | 1 434 035 | 12,98% | 8,57% |
TVP2 | 741 342 | 6,71% | 6,32% |
„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. Spotkają się po latach na zjeździe absolwentów. W tytułowe role wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. W serialu grają też m.in. Bartek Kasprzykowski i Lesław Żurek.
Polsat jest bardzo zadowolony z wyników oglądalności serialu, dlatego wiosną 2013 roku na jego antenie pojawi się drugi sezon produkcji (więcej na ten temat). Zdjęcia do niego ruszą w połowie grudnia br. Producentem wykonawczym serialu jest Akson Studio.
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółki” hitem Polsatu. 15 mln zł z reklam
Nie zamieszczajcie wyników oglądalnosci audycji bo ONE są robione POD ZAMÓWIENIE STACJI.
Już była wpadka z Siłą Wyższą i MasterChef. Kompletnie różne wyniki przedstawione w 2 artykułach uwzgledniającychoba programy.
Teraz warto przeczytać co na to TVN- to Kuchenne były liderem.
Co prawda programy przez pół godziny były nadawane jednocześnie ale z tych 2 rankingów wynika, że po pierwszej częsci K.REWOLUCJI 900 tys. osób się wykruszało z oglądania tv (no 200tys. przerzuciło się na Polsat)
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kuchenne-rewolucje-stracily-170-tys-widzow-32-2-mln-zl-z-reklam