SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Przyjaciółki” hitem Polsatu. 15 mln zł z reklam

Pierwszy sezon serialu „Przyjaciółki” oglądało w Polsacie 2,4 mln osób. Produkcja podniosła widownię stacji względem ub.r. i dała jej pozycję lidera rynku. Wpływy reklamowe wyniosły 15,3 mln zł. Wiosną 2013 roku stacja pokaże drugi sezon „Przyjaciółek”.

Serial „Przyjaciółki” emitowany był od września do końca listopada br. w czwartki o 22.00. 13 pokazanych odcinków śledziło 2,4 mln widzów, co zapewniło stacji 21,69 proc. udziału w grupie 4+ i 22,72 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Najwięcej oglądających - 2,9 mln - zgromadził finałowy odcinek sezonu, pokazany w czwartek 29 listopada br. Zapewnił on stacji 23,9 proc. udziału w grupie 4+ i 24,6 proc. w 16-49.

„Przyjaciółki” podniosły widownię stacji w czwartkom paśmie względem analogicznego okresu ub.r. o ponad 300 tys. widzów. Nadawane bowiem zeszłej jesieni w czwartki o 22.00 „Szpilki na Giewoncie” miały 2,07 mln oglądających, a ich udział wynosił odpowiednio 19,08 proc. i 21,38 proc. (dowiedz się więcej).

Polsat w czasie emisji nowego serialu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmowała stacja TVN, nadająca w tym czasie „Kuchenne rewolucje” oraz filmy fabularne, co dawało jej 16,07 proc. udziału. Dalej plasowały się TVP1 („Sprawa dla reportera”, „Seks, kasa i kłopoty”, „Elżbieta Jaworowicz. Tak było - tak jest”; 12,98 proc.) oraz TVP2 (filmy fabularne z cyklu „Kocham kino”; 8,57  proc.). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej, gdzie udział TVN wynosił 18,72 proc.

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
Polsat - Przyjaciółki2 395 98421,69%22,72%
TVN1 775 35016,07%18,72%
TVP11 434 03512,98%8,57%
TVP2741 3426,71%6,32%


„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. Spotkają się po latach na zjeździe absolwentów. W tytułowe role wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. W serialu grają też m.in. Bartek Kasprzykowski i Lesław Żurek.

Polsat jest bardzo zadowolony z wyników oglądalności serialu, dlatego wiosną 2013 roku na jego antenie pojawi się drugi sezon produkcji (więcej na ten temat). Zdjęcia do niego ruszą w połowie grudnia br. Producentem wykonawczym serialu jest Akson Studio.

Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółki” hitem Polsatu. 15 mln zł z reklam

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gembal
Bardzo fajny serial. Oglądałem każdy odcinek i będę oglądał kolejne.
odpowiedź
User
kamil
Bardzo fajny serial przyjemnie się go ogląd, obsada też dobra czego chcieć więcej. Jedynie pora emisji troche późna
odpowiedź
User
lolik
Taki apel do WIRTUALNEMEDIA.
Nie zamieszczajcie wyników oglądalnosci audycji bo ONE są robione POD ZAMÓWIENIE STACJI.
Już była wpadka z Siłą Wyższą i MasterChef. Kompletnie różne wyniki przedstawione w 2 artykułach uwzgledniającychoba programy.
Teraz warto przeczytać co na to TVN- to Kuchenne były liderem.
Co prawda programy przez pół godziny były nadawane jednocześnie ale z tych 2 rankingów wynika, że po pierwszej częsci K.REWOLUCJI 900 tys. osób się wykruszało z oglądania tv (no 200tys. przerzuciło się na Polsat)


http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kuchenne-rewolucje-stracily-170-tys-widzow-32-2-mln-zl-z-reklam
odpowiedź