Publicis i WPP z budżetem reklamowym Beiersdorf
Koncern Beiersdorf, właściciel takich marek jak Nivea, Eucerin, La Prairie i Elastoplast rozstrzygnął przetarg na globalną obsługę reklamową. Wybrał w nim do współpracy holdingi Publicis Groupe i WPP.
W przetargu miały uczestniczyć też Omnicom i Accenture Interactive. Publicis Group ma zająć się obsługą reklamową wszystkich kategorii produktowych marki Nivea, zaś WPP będzie odpowiadać m.in. za markę Eucerin i Hansaplast.
W Publicis Groupe ma być utworzona dedykowana jednostka biznesowa do obsługi nowo pozyskanego klienta - One Touch. Będzie obsługiwać markę w ośmiu kreatywnych centrach, w tym w Nowym Jorku. Marketing z centrali Nivea w Hamburgu będzie działał na 40 rynkach.
Według rocznego raportu Statista i Beiserdorfa firma wydała 1,53 mld euro na reklamę i marketing handlowy w 2018 roku. Nieoficjalnie mówi się, że Beiersdorf rozpoczyna transformację marketingową wszystkich swoich brandów na całym świecie i chce zintegrować dane, kreatywność i technologię.
Dotychczas obsługą reklamową marek należących do koncernu zajmowała się agencja DraftFCB. Współpraca ta ma zakończyć się z końcem br.
Asim Naseer, dyrektor ds. marketingu w Nivea, stwierdził: - Ta decyzja stanowi ważny kamień milowy w naszych staraniach na rzecz budowania globalnej marki, przyczyniając się do przekształcenia naszej kultowej marki Nivea. Publicis Groupe wykazał się bardzo silnymi umiejętnościami w zakresie opracowywania strategii oraz prowadzenia inspirujących, przekonujących, kreatywnych pomysłów. Jesteśmy przekonani, że znaleźliśmy odpowiedniego partnera, aby wspólnie przyspieszyć rozwój Nivea poprzez marketingową doskonałość ukierunkowaną na konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Publicis i WPP z budżetem reklamowym Beiersdorf
Nivea vs FCB: Do ad agencies have a responsibility to react against controversial client views?