Publicis kupił Razorfish od Microsoftu za 530 mln dolarów
Firma Microsoft sprzeda agencję cyfrową Razorfish francuskiemuholdingowi reklamowemu Publicis Groupe.
Obie strony zawarły wartą 530 milionów dolarów umowę. Publiciszapłaci Microsoftowi należną kwotę po połowie w gotówce i własnychakcjach.
Po sfinalizowaniu transakcji, co spodziewane jest w IV kwartalebieżącego roku, Razorfish nadal będzie funkcjonować poddotychczasową marką. Agencja stanie się częścią VivaKi - utworzonejw lipcu ubiegłego roku nowej struktury Publicis, w której składwchodzą domy mediowe Starcom MediaVest Group i ZenithOptimedia,agencja Digitas oraz firma Denuo.
Jak poinformował dyrektor wykonawczy holdingu reklamowegoMaurice Levy, cena jaką zapłaci on za Razorfish, jest wynikiemaukcji. W jej finałowej fazie Publicis przebił oferty firm WPP iDentsu, a w całym procesie uczestniczyło ośmiu oferentów.
Microsoft kupił Razorfish w 2007 roku, w ramach przejęcia za 6miliardów dolarów zajmującej się reklamą online firmy aQuantive.Wcześniej agencja nosiła nazwę Avenue A/Razorfish. Mająca swojąsiedzibę w Seattle jedna z największych cyfrowych agencji naświecie zatrudnia ponad 2 tysiące pracowników, a wśród jej klientówsą Best Buy, Ford, McDonald's, MillerCoors, Levi Strauss &Company i Starwood Hotels and Resorts.
źródło: NYTimes
Dołącz do dyskusji: Publicis kupił Razorfish od Microsoftu za 530 mln dolarów