SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Publicis Poland z 43,7 mln zł wpływów i 1,3 mln zł zysku

W ub.r. agencja reklamowa Publicis Poland (należąca do koncernu Publicis Groupe) zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 4,7 proc. do 43,71 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 1,35 do 1,31 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Przychody krajowe Publicis Poland zmalały rok do roku z 30,18 do 29,96 mln zł, a te z zagranicy - z 15,68 do 13,74 mln zł. Agencja podkreśliła w sprawozdaniu, że jesienią udało jej się pozyskać obsługę spółek zależnych PGE.

Ponadto jej klientami nadal byli m.in. Maspex (z marką Tymbark), Nestle (Winiary), Renault Polska, Animex (Morliny) i BNP Paribas Polska. Firma w sprawozdaniu zwróciła uwagę, że ograniczenia covidowe w nierównym stopniu objęły różne branże.

- Zwłaszcza ograniczenia związane ze spotykaniem się i przemieszczaniem miały istotny wpływ na spadek dochodów branżach takich jak: auto-moto, turystyczna, kulturalna, restauracyjna i innych, naturalnie z nimi związanych, ale także kosmetycznej czy odzieżowej. Na drugim biegunie znalazły się branże, na których produkty konieczna izolacja nie ma negatywnego wpływu, np. branża związana z produkcją i dystrybucją żywności i napojów, branża gamingowa czy branża mediów na żądanie (VOD) - opisano.

- Nadal jednym z największych problemów branży reklamowej pozostaje długi czas trwania przetargów, z których część pozostaje nierozstrzygnięta oraz rozdrobniona wartość poszczególnych projektów. Rośnie koszt pozyskania nowych klientów. Spada rentowność projektów reklamowych na co wpływ ma z jednej strony presja kosztowa (pracownicy), a z drugiej tendencja do redukcji liczby roboczogodzin per projekt - dodała agencja.

Połączenie z Publicis Lion i nowe kompetencje

W ub.r. Publicis Poland połączył się z należącą do niego spółką Publicis Lion, dzięki czemu portfolio jego klientów poszerzyło się o firmy z branży finasowej, ubezpieczeniowej i ochrony zdrowia.

Ponadto agencja rozwinęła swoje kompetencje w zakresie brand activation i eCRM wprowadzając „nową platformę internetową, pozwalającą na szybkie i bezpieczne uruchamianie aktywacji konsumenckich oraz akcji B2B i potwierdzenia ich sprawnego działania”. Platforma będzie dostępna dla wszystkich spółek z Publicis Groupe działających w modelu Power of One.

- Zespół Publicis wraz ze specjalistami z Grupy Publicis, będzie pomagał klientom we wdrożeniach na rynkach lokalnych nowo nabytych przez nich technologii i narzędzi wspierających sprzedaż i marketing takich jak Sales Force, Sitecore czy SAP Hybris, a także w integracji nowych systemów zarządzania treścią i frameworków np. Drupal - dodano w sprawozdaniu.

Przychody sprzedażowe agencji od innych spółek z Publicis Groupe zmalały rok do roku z 9,16 do 5,24 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 2,36 mln zł od SA Publicis Conseil, 947,6 tys. zł od Leo Burnett i 869,1 tys. zł od Saatchi & Saatchi Singapore.

9 pracowników mniej

Wydatki operacyjne Publicis Poland zmniejszyły się z 45,29 do 42,27 mln zł, czyli o 6,7 proc. Nakłady na usługi obce zmalały z 27,05 do 26,01 mln zł, na wynagrodzenia - z 14,52 do 12,97 mln zł, a na ubezpieczenia i inne świadczenia pracownicze - z 2,44 do 2,338 mln zł. W ub.r. w agencji pracowało średnio 106 osób, o 9 mniej niż w 2019 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty amortyzacji spadły ze 142,7 do 50,2 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 427,7 do 112,2 tys. zł. W efekcie zysk sprzedażowy poszedł w górę z 569,4 tys. zł do 1,44 mln zł.

Pozostałe wpływy operacyjne zwiększyły się z 6,22 do 8,27 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 6,21 do 8,25 mln zł. Przychody finansowe poszły w dół z 1,11 mln zł do 265,3 tys. zł, a koszty finansowe - ze 180,7 do 42,8 tys. zł.

Firma nie skorzystała z żadnych form pomocy państwowej po wybuchu epidemii.

Zysk netto nieco w dół

Zysk operacyjny poszedł w górę z 584,1 tys. zł do 1,45 mln zł. Natomiast pozostałe wyniki rentowności zostały obciążone spadkiem wpływów finansowych.

Zysk brutto zwiększył się z 1,51 do 1,68 mln zł, a po uwzględnieniu zapłaconego podatku dochodowego (w ub.r. wyniósł 365,8 tys. zł, a rok wcześniej 162,7 tys. zł) zysk netto zmalał z 1,35 do 1,31 mln zł.

Jedynym udziałowcem Publicis Poland jest holenderska spółka Publicis Groupe Holdings.

Dołącz do dyskusji: Publicis Poland z 43,7 mln zł wpływów i 1,3 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl