Pudelek.pl w odmienionej wersji. Machała: król serwisów rozrywkowych zaczyna nowe życie
Serwis Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) został udostępniony gruntownie zmienionej odsłonie: zyskał nową szatę graficzną, siatkę reklamową i CMS dla dziennikarzy. - Po tych zmianach wreszcie będziemy też mieli narzędzia do rywalizacji o ruch SEO - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Tomasz Machała, wiceprezes Wirtualna Polska Media ds. produktu wydawniczego.
Wprowadzone właśnie zmiany to największe przeobrażenie Pudelek.pl od jego startu w 2006 roku. - Gdy powstał, SEO wydawnicze było zupełnie gdzie indziej niż dziś. Nowego Pudelka poprzedziły więc duże badania z użytkownikami. Dostaliśmy feedback w focusach i wzięliśmy go pod uwagę zarówno w wyglądzie serwisu, jak i w jego polityce redakcyjnej. Nasz król serwisów rozrywkowych zaczyna więc nowe życie - mówi nam Tomasz Machała.
Dodaje, że serwis potrzebował nie tylko nowego wyglądu. - Przede wszystkim potrzebował lepszej technologii. Napisaliśmy go więc od nowa, z nowym CMS-em dla dziennikarzy, z nowym wyglądem dla użytkowników, z nową siatką reklamową dla biura reklamy - komentuje Machała.
Odnowiony Pudelek zyskał nowy frontend (wygląd, ale też zachowanie strony w interakcji z użytkownikiem). W górnym menu pojawiły się dwie sekcje: „Wideo” i „Ścianki” oraz odnośniki do profili serwisu w mediach społecznościowych, zniknął natomiast odnośnik do Pudelekx.pl. Na głównej stronie wyróżniony został jeden główny temat z dużym zdjęciem (podobnie było dotychczas), pod nim znajdują się tytuły i zdjęcia odsyłające do kolejnych tekstów. W lewej kolumnie pozostała sekcja „Hotnews”, natomiast z prawnej usunięto newsy i zastąpiono je reklamami.
- Serwis został wykonany przy użyciu nowoczesnych i najpopularniejszych technologii na rynku IT: React, Node.js, Golang. Szczególnie dobrze wpłynęło to na mobile. Poprawiliśmy kluczowe parametry, takie jak szybkość, płynność i responsywność. Uruchomienie nowego Pudelka to również udostępnienie redakcji nowoczesnego CMSa, który poprawi komfort i efektywność w codziennej pracy - wylicza Sławomir Kuncewicz, dyrektor departamentu software development w Wirtualnej Polsce.
- Po tych zmianach wreszcie będziemy też mieli narzędzia do rywalizacji o ruch SEO - podsumowuje Tomasz Machała.
Zmiany dotyczą także strategii programowej serwisu. - Pudelek nadal będzie miał lekki, a zarazem kąśliwy charakter. Nie przestaniemy patrzeć na show-biznes z dystansem. Ale zgodnie z oczekiwaniami naszych użytkowników stawiamy na nowoczesną rozrywkę w formie wideo i rozbudowanie naszej pozycji w social mediach - mówi Agnieszka Rowicka, menadżer ds. rozwoju serwisów show-biznes w Wirtualnej Polsce.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z danych Gemius PBI wynika, że we wrześniu br. Pudelek.pl zanotował 175,23 mln odsłon oraz godzinę, 11 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Natomiast wszystkie serwisy i aplikacje internetowej Wirtualnej Polski w październiku zanotowały 21,26 mln realnych użytkowników i 2,95 mld odsłon, wyprzedzając pod względem zasięgu Facebooka.
W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 34,2 proc. do 335,51 mln zł i zysku EBITDA o 22,6 proc. do 89,59 mln zł oraz spadek zysku netto z 27,73 do 22,84 mln zł.
Firma zdecydowaną większość działalności prowadzi w internecie - zanotowała tam 325,88 mln zł przychodów (po wzroście o 34 proc. w skali roku) i 92,67 mln zł zysku EBITDA. Pod koniec października zrealizowała kolejną akwizycję - za 9,3 mln zł kupiła serwis AutoCentrum od Grupy Oponeo.pl.
Natomiast Telewizja WP, nadawana przez Wirtualną Polskę od trzech lat, w minionym półroczu miała 9,63 mln zł przychodów sprzedażowych i 3,08 mln zł straty EBITDA, wobec 6,92 mln zł wpływów i 4,46 mln zł straty rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Pudelek.pl w odmienionej wersji. Machała: król serwisów rozrywkowych zaczyna nowe życie