SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pudelek.pl w odmienionej wersji. Machała: król serwisów rozrywkowych zaczyna nowe życie

Serwis Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska) został udostępniony gruntownie zmienionej odsłonie: zyskał nową szatę graficzną, siatkę reklamową i CMS dla dziennikarzy. - Po tych zmianach wreszcie będziemy też mieli narzędzia do rywalizacji o ruch SEO - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Tomasz Machała, wiceprezes Wirtualna Polska Media ds. produktu wydawniczego.

Wprowadzone właśnie zmiany to największe przeobrażenie Pudelek.pl od jego startu w 2006 roku. - Gdy powstał, SEO wydawnicze było zupełnie gdzie indziej niż dziś. Nowego Pudelka poprzedziły więc duże badania z użytkownikami. Dostaliśmy feedback w focusach i wzięliśmy go pod uwagę zarówno w wyglądzie serwisu, jak i w jego polityce redakcyjnej. Nasz król serwisów rozrywkowych zaczyna więc nowe życie - mówi nam Tomasz Machała.

Dodaje, że serwis potrzebował nie tylko nowego wyglądu. - Przede wszystkim potrzebował lepszej technologii. Napisaliśmy go więc od nowa, z nowym CMS-em dla dziennikarzy, z nowym wyglądem dla użytkowników, z nową siatką reklamową dla biura reklamy - komentuje Machała.

Odnowiony Pudelek zyskał nowy frontend (wygląd, ale też zachowanie strony w interakcji z użytkownikiem). W górnym menu pojawiły się dwie sekcje: „Wideo” i „Ścianki” oraz odnośniki do profili serwisu w mediach społecznościowych, zniknął natomiast odnośnik do Pudelekx.pl. Na głównej stronie wyróżniony został jeden główny temat z dużym zdjęciem (podobnie było dotychczas), pod nim znajdują się tytuły i zdjęcia odsyłające do kolejnych tekstów. W lewej kolumnie pozostała sekcja „Hotnews”, natomiast z prawnej usunięto newsy i zastąpiono je reklamami.

- Serwis został wykonany przy użyciu nowoczesnych i najpopularniejszych technologii na rynku IT: React, Node.js, Golang. Szczególnie dobrze wpłynęło to na mobile. Poprawiliśmy kluczowe parametry, takie jak szybkość, płynność i responsywność. Uruchomienie nowego Pudelka to również udostępnienie redakcji nowoczesnego CMSa, który poprawi komfort i efektywność w codziennej pracy - wylicza Sławomir Kuncewicz, dyrektor departamentu software development w Wirtualnej Polsce.

- Po tych zmianach wreszcie będziemy też mieli narzędzia do rywalizacji o ruch SEO - podsumowuje Tomasz Machała.

Zmiany dotyczą także strategii programowej serwisu. - Pudelek nadal będzie miał lekki, a zarazem kąśliwy charakter. Nie przestaniemy patrzeć na show-biznes z dystansem. Ale zgodnie z oczekiwaniami naszych użytkowników stawiamy na nowoczesną rozrywkę w formie wideo i rozbudowanie naszej pozycji w social mediach - mówi Agnieszka Rowicka, menadżer ds. rozwoju serwisów show-biznes w Wirtualnej Polsce.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z danych Gemius PBI wynika, że we wrześniu br. Pudelek.pl zanotował 175,23 mln odsłon oraz godzinę, 11 minut i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Natomiast wszystkie serwisy i aplikacje internetowej Wirtualnej Polski w październiku zanotowały 21,26 mln realnych użytkowników i 2,95 mld odsłon, wyprzedzając pod względem zasięgu Facebooka.

W pierwszej połowie br. Wirtualna Polska Holding osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 34,2 proc. do 335,51 mln zł i zysku EBITDA o 22,6 proc. do 89,59 mln zł oraz spadek zysku netto z 27,73 do 22,84 mln zł.

Firma zdecydowaną większość działalności prowadzi w internecie - zanotowała tam 325,88 mln zł przychodów (po wzroście o 34 proc. w skali roku) i 92,67 mln zł zysku EBITDA. Pod koniec października zrealizowała kolejną akwizycję - za 9,3 mln zł kupiła serwis AutoCentrum od Grupy Oponeo.pl.

Natomiast Telewizja WP, nadawana przez Wirtualną Polskę od trzech lat, w minionym półroczu miała 9,63 mln zł przychodów sprzedażowych i 3,08 mln zł straty EBITDA, wobec 6,92 mln zł wpływów i 4,46 mln zł straty rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Pudelek.pl w odmienionej wersji. Machała: król serwisów rozrywkowych zaczyna nowe życie

34 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojtek
Machała to jest tak żenujący gość, że nie wytrzymię xd
odpowiedź
User
Adrian
Pan Machała bardzo negatywnie zmienił się na przestrzeni lat.
odpowiedź
User
gosc
strasznie rozlazla ta nowa strona :/
odpowiedź