PwC: 421 mld USD na światową reklamę w 2009 r.
W bieżącym roku światowe wydatki na reklamę sięgną poziomu 421miliardów dolarów.
To o 12,1 proc. mniej w porównaniu z rokiem 2008 - prognozujefirma analityczno-konsultingowa PricewaterhouseCoopers (PwC) wswoim raporcie pt. "Global Entertainment and Media Outlook:2009-2013".
Przewiduje ona, że spadek zostanie w bieżącym roku odnotowany wprzypadku każdego medialnego sektora oprócz reklamy w grachwideo.
Największa część pieniędzy ma zostać w 2009 roku wydana nareklamę w telewizji (149,1 miliarda dolarów). Następne pod tymwzględem będą: prasa codzienna (92,7 mld), internet (58,7 mld),czasopisma konsumenckie (29,8 mld), katalogi (29,2 mld), radio(28,7 mld), out-of-home (26,9 mld), czasopisma branżowe (16,3 mld)oraz gry wideo (1,6 mld).
PwC szacuje również, że do 2012 roku wzrost nakładów na reklamęzostanie odnotowany na każdym z globalnych rynków medialnych.
Dołącz do dyskusji: PwC: 421 mld USD na światową reklamę w 2009 r.