Radio 357 sprzedaje kursy w Instytucie Dźwięku. Wykładowcami Niedźwiecki, Zozuń i Łukawski
W czwartek ruszyły zapisy na najnowszy projekt Radia 357 - Instytut Dźwięku. To inicjatywa edukacyjna skierowana do słuchaczy i patronów rozgłośni. Wykłady prowadzić będą dziennikarze radia, m.in. Marek Niedźwiecki i Piotr Stelmach, oraz zaproszeni goście. Jak informują dziennikarze - jeszcze pierwszego dnia wyprzedano niemal wszystkie miejsca na kursy.
Na zajęcia w Instytucie składać się będą trzy kursy: o publicystyce, muzyce oraz o reportażu. Odbywać się będą od października br. do marca 2023 roku. - Wielu z nas uśmiecha się, kiedy myślimy o początkach swojej radiowej drogi - komentuje Agnieszka Szwajgier, reportażystka, współtwórczyni Instytutu Dźwięku. - Na szczęście w pobliżu zawsze były czyjeś wrażliwe uszy. Dlatego teraz to my chcemy przyszłym dziennikarzom i osobom zafascynowanym radiem stworzyć taką przestrzeń.
Każdy z kursów przyjmie 10 osób, koszt szkolenia to 5 tys. zł, przy czym patroni mają specjalne zniżki. Jak informowali w czwartek po południu dziennikarze Radia 357 - pod koniec pierwszego dnia zostało już niewiele wolnych miejsc.
Tematami przewodnimi kursów są “Publicystyka i news”, “Dziennikarstwo muzyczne” oraz “Sztuka reportażu audio. Podcast”. Zajęcia będą odbywały się w siedzibie 357, przy ul. Słowackiego 19a w Warszawie . - Bądźmy niczym Stowarzyszenie Żywych Poetów Radiowych. Rozwalmy świat. Pouczmy się razem radia. Takiego nowoczesnego, ale z odrobiną nuty muzealnej – napisał na Facebooku jeden z wykładowców ID, Piotr Stelmach z Radia 357.
Kto poprowadzi zajęcia?
Do zespołu prowadzących zostali zaproszeni nie tylko dziennikarze rozgłośni, ale także zaprzyjaźnieni dziennikarze, m.in. Agata Kasprolewicz z „Raportu o Stanie Świata” i Maciej Okraszewski z Działu Zagranicznego. Wśród prowadzących z radia są natomiast Marek Niedźwiecki, Marcin Łukawski, Ernest Zozuń, Katarzyna Borowiecka, Daniel Wyszogrodzki, Irena Piłatowska, Agnieszka Szwajgie i Piotr Stelmach.
Uczestnicy warsztatów będą mogli nagrać własną audycję i otrzymać staż w Radiu. - Zobaczą, jak działa od środka radiowy organizm - mówi Agnieszka Szwajgier. - Wyruszą z mikrofonem w teren, nauczą się podstaw montażu i dowiedzą się, jak rozmawiać z gościem tak, że słuchacz nie będzie mógł oderwać się od głośnika. Do tego zrealizują własne audycje, dowiedzą się, jak w praktyce wygląda współpraca z branżą muzyczną i stworzą swój pierwszy reportaż audio. Mrugniemy też do naszych kursantów okiem i zaproponujemy niespodziankę - dodaje.
"Uczyć się zawodu od najlepszych"
Uczestnicy na kursach poznają też podstawy dziennikarstwa śledczego i sportowego, dowiedzą się na czym polega specyfika pasm porannych, co z teorii muzyki musi znać dobry dziennikarz muzyczny lub jakie znaczenie ma scena radiowa dla dobrego reportażu. W programie również kultura, prawne aspekty pracy dziennikarskiej i publicystyka zagraniczna. – Zespół Radia 357 to grono wyjątkowych osobowości, profesjonalistów o ogromnym doświadczeniu. Widzimy, że jest potrzeba stworzenia miejsca, w którym można uczyć się zawodu radiowca od najlepszych. Dlatego postanowiliśmy podzielić się doświadczeniem - mówi Olga Mickiewicz, członkini zarządu Radia 357, która zajmuje się koordynowaniem oferty programowej.
Od stycznia do maja br. Radio 357 uzyskało ponad 4,7 mln zł przychodu netto. Koszty operacyjne w tym czasie to 4 mln zł. Przychód netto wyższy był o ponad 207 tys. zł od oczekiwanego. Patroni wpłacili 4,1 mln zł, co daje 76 proc. łącznych wpływów, natomiast współpraca z partnerami biznesowymi przyniosła 944 tys. zł.
Radio 357 to stacja założona przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki; nadaje w internecie od stycznia 2021 roku. Zespół tworzy obecnie ponad 100 autorów, dziennikarzy oraz osób organizujących pracę radia.
Aktualnie na Patronite radiowców wspiera ponad 43,8 tys. patronów, którzy deklarują miesięczne wpłaty w wysokości 798 tys. zł. Ogółem stacja zebrała 15,6 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Radio 357 sprzedaje kursy w Instytucie Dźwięku. Wykładowcami Niedźwiecki, Zozuń i Łukawski