Radio 357 zbadało nastroje, preferencje i oczekiwania słuchaczy
14 475 osób wzięło udział w skierowanej do patronów ankiecie, z pomocą której Radio 357 zbadało nastroje, preferencje i oczekiwania słuchaczy względem stacji. Podczas spotkania z patronami przedstawiono niewielką część wyników. - Materiału jest mnóstwo, ale część jest wrażliwa z punktu widzenia czysto konkurencyjnego - mówił podczas spotkania prezes Radia 357, Paweł Sołtys.
Radiowcy zwrócili się do patronów z prośbą o wypełnienie ankiety pn. „Co gra, a co nie gra?”, w styczniu br. Wyniki spływały do pierwszych dni lutego, a wówczas okazało się, że liczba wypełnionych ankiet przekracza oczekiwania: wróciło ich bowiem 14 475.
Ankieta badawcza zawierała 74 pytania, z pomocą których radiowcy sondowali preferencje swojej społeczności, ale także pytali m.in. o ich zarobki, sposób słuchania radia, czy ulubionych dziennikarzy z Radia 357. Były także pytania o Radio Nowy Świat, a także o preferencje polityczne. Zaskoczonym słuchaczom zespół wyjaśniał, iż w pytaniu o politykę chodzi, by „dobrze określić grupę” i że jest to „standardowe pytanie w takich badaniach”.
Wyniki prezentowane tylko częściowo
W środę podczas spotkania live z patronami cząstkowe wyniki ankiety przedstawili: prezes rozgłośni Paweł Sołtys oraz Tomasz Dulinicz z agencji SmartScope, przeprowadzającej badania. Dlaczego nie przedstawiono pełnych wyników? Paweł Sołtys mówił, że zaprezentuje w punktach „kilka ciekawostek”, gdyż „materiału jest bardzo dużo i pokazywanie całości nie miałoby większego sensu. – Część rzeczy jest mocno wrażliwa z punktu widzenia czysto konkurencyjnego: my versus rynek i tak dalej. Siłą rzeczy nie możemy więc wszystkiego pokazać – zapowiedział.
Z ujawnionych elementów badania wynika, że słuchacze najbardziej cenią sobie Radio 357 za umiejętność posługiwania się poprawną polszczyzną przez autorów audycji (92 proc. wskazało na to), następnie – za kompetencje tychże autorów (91 proc.). Jeśli chodzi o czas słuchania, to średni dzienny taki czas wynosi 6 godzin i 15 minut.
84 procent badanych słucha radia w trakcie pracy, 71 proc. podczas prac domowych, zaś 34 proc. podczas aktywności. Aż 76 proc. ankietowanych słucha rozgłośni codziennie, 21 proc. słucha kilka razy w tygodniu, zaś dwa proc. – kilka razy w miesiącu. Wśród ulubionych tematów audycji ankietowani wskazali muzykę (56 proc.) i listy piosenek (37 proc.). na trzecim miejscu wskazywano audycje o tematyce naukowej (34 proc.).
W tym tygodniu wyniki badania swoich słuchaczy przedstawiło także Radio Nowy Świat. Ta rozgłośnia ankietę przeprowadziła wśród obecnych i byłych patronów w marcu. Wzięło w niej udział niemal sześć tysięcy osób. Okazało się, że dominujący profil słuchacza RNŚ to mężczyzna (59,4 proc.) w wieku 46-55 lat (34 proc.), z wyższym wykształceniem (82,3 proc.) i z miasta powyżej 500 tys. mieszkańców (37,3 proc.). Zdecydowana większość ankietowanych słucha radia poprzez aplikację lub w smartfonie.
Radio 357 wspiera obecnie ponad 48 tys. patronów, którzy miesięcznie wpłacają na nie 876 tys. zł. Stacja do marca zebrała w sumie ponad 21 mln zł. Dla nowych patronów obowiązują trzy progi miesięcznego wsparcia : 15, 25 lub 40 zł. Z kolei patroni, którzy już wspierają stację, mogą w każdej chwili zmienić kwotę wsparcia, mając do wyboru progi: 10, 15, 20, 25, 35, 40, 50, 70, 100 i więcej złotych. W marcu - wprowadzając równe przywileje dla patronów – podniesiono też próg najniższych wpłat z 10 do 15 zł.
Dołącz do dyskusji: Radio 357 zbadało nastroje, preferencje i oczekiwania słuchaczy
co tak słabo, ja to nawet 28 godzin na dobę