SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TOK FM z 36 proc. wyższymi wpływami i 3 mln zł zysku. „Monetyzacja rekordowej słuchalności”

Spółka Inforadio, nadawca Radia TOK FM, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży o 36,5 proc. do 14,65 mln zł oraz 3,05 mln zł zysku netto (wobec 293 tys. zł zysku w 2016 roku). - W 2018 r. zarząd Spółki spodziewa się wzrostu przychodów reklamowych związanych z monetyzacją rekordowych wyników słuchalności - napisano w sprawozdaniu finansowym.

Przychody sprzedażowe Inforadia zwiększyły się w skali roku z 10,73 do 14,65 mln zł. Zdecydowana większość z nich to wpływy ze sprzedaży oferty reklamowej TOK FM, które wzrosły z 10,32 do 13,74 mln zł, czyli o 33,2 proc.

Według badania Radio Track w pierwszej połowie br. TOK FM miało 2,1 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 2,3 proc. rok wcześniej. Z kolei w całym ub.r. stacja zanotowała 2,2 proc. udział, podczas gdy w 2016 roku miała 2 proc., a przez wcześniejsze siedem lat - 1-1,4 proc.

Natomiast wpływy zaklasyfikowane jako pozostałe podskoczyły o ponad 100 proc. - z 414 do 903 tys. zł.

W serwisie internetowym TOK FM oferowany jest płatny dostęp do zapisów wyemitowanych już audycji. Obecnie z tej oferty korzysta 10 tys. osób. Agora w ogłoszonej w czerwcu strategii planuje, że do 2022 roku liczba takich użytkowników wzrośnie do 30 tys.

Z kolei koszty nadawcy TOK FM poszły w górę z 10,37 do 10,88 mln zł, czyli o 5 proc. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników (te nakłady wzrosły minimalnie, z 4,15 do 4,16 mln zł) oraz pozostałe usługi obce (te koszty zwiększyły się z 3,11 do 3,29 mln zł).

W firmie pracowało 39 osób, o dwie więcej niż w 2016 roku.

Zysk brutto Inforadia zwiększył się z 403 tys. zł w 2016 roku do 3,78 mln zł, a zysk netto - z 293 tys. zł do 3,05 mln zł.

Właścicielami firmy są Grupa Radiowa Agory (ma 66,1 proc. udziałów) i Polityka Info, spółka wydawcy „Polityki” i „Forum” (33,9 proc.). Udziałowcy zdecydowali, żeby zeszłoroczny zysk w całości wypłacić sobie w formie dywidendy.

Zarząd Inforadia ocenia się, że w br. spółka osiągnie jeszcze lepsze wyniki. W sprawozdaniu napisał, że „spodziewa się wzrostu przychodów reklamowych związanych z monetyzacją rekordowych wyników słuchalności”.

Dołącz do dyskusji: TOK FM z 36 proc. wyższymi wpływami i 3 mln zł zysku. „Monetyzacja rekordowej słuchalności”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kreatywna ksiegowość szkoła Rapaczyńskiej
Jakoś trudno mi w to uwierzyć.

Reklam coraz mniej, to na czym zarabiają? Tyle osób wykupuje dostęp do starych audycji? :)))
Jak zwykle , kreatywna księgowość, jak u tego magika który chwalił się 100 tysiacami subskrybcji do Wyborczej on-line. Zaraz po tym gdy właściwie rozdali za 10 zł na pół roku. Sam to "kupiłem", po pół roku gdy zawołali 3 dych za kwartał to już nie.

Także to są takie ich wirtualne zyski.
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Reklam coraz mniej? Skąd takie informacje?
Przeciwnie, mają coraz więcej reklam. Również w tych pasmach w których wcześniej reklam praktycznie nie było.


Ale oczywiście najłatwiej wołać "spiseg, spiseg".
odpowiedź
User
Analityk
No grubo! 20% marża na biznesie radiowym skierowanym do niszowej grupy to niesamowity wynik!
odpowiedź