TOK FM z 36 proc. wyższymi wpływami i 3 mln zł zysku. „Monetyzacja rekordowej słuchalności”
Spółka Inforadio, nadawca Radia TOK FM, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży o 36,5 proc. do 14,65 mln zł oraz 3,05 mln zł zysku netto (wobec 293 tys. zł zysku w 2016 roku). - W 2018 r. zarząd Spółki spodziewa się wzrostu przychodów reklamowych związanych z monetyzacją rekordowych wyników słuchalności - napisano w sprawozdaniu finansowym.
Przychody sprzedażowe Inforadia zwiększyły się w skali roku z 10,73 do 14,65 mln zł. Zdecydowana większość z nich to wpływy ze sprzedaży oferty reklamowej TOK FM, które wzrosły z 10,32 do 13,74 mln zł, czyli o 33,2 proc.
Według badania Radio Track w pierwszej połowie br. TOK FM miało 2,1 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 2,3 proc. rok wcześniej. Z kolei w całym ub.r. stacja zanotowała 2,2 proc. udział, podczas gdy w 2016 roku miała 2 proc., a przez wcześniejsze siedem lat - 1-1,4 proc.
Natomiast wpływy zaklasyfikowane jako pozostałe podskoczyły o ponad 100 proc. - z 414 do 903 tys. zł.
W serwisie internetowym TOK FM oferowany jest płatny dostęp do zapisów wyemitowanych już audycji. Obecnie z tej oferty korzysta 10 tys. osób. Agora w ogłoszonej w czerwcu strategii planuje, że do 2022 roku liczba takich użytkowników wzrośnie do 30 tys.
Z kolei koszty nadawcy TOK FM poszły w górę z 10,37 do 10,88 mln zł, czyli o 5 proc. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników (te nakłady wzrosły minimalnie, z 4,15 do 4,16 mln zł) oraz pozostałe usługi obce (te koszty zwiększyły się z 3,11 do 3,29 mln zł).
W firmie pracowało 39 osób, o dwie więcej niż w 2016 roku.
Zysk brutto Inforadia zwiększył się z 403 tys. zł w 2016 roku do 3,78 mln zł, a zysk netto - z 293 tys. zł do 3,05 mln zł.
Właścicielami firmy są Grupa Radiowa Agory (ma 66,1 proc. udziałów) i Polityka Info, spółka wydawcy „Polityki” i „Forum” (33,9 proc.). Udziałowcy zdecydowali, żeby zeszłoroczny zysk w całości wypłacić sobie w formie dywidendy.
Zarząd Inforadia ocenia się, że w br. spółka osiągnie jeszcze lepsze wyniki. W sprawozdaniu napisał, że „spodziewa się wzrostu przychodów reklamowych związanych z monetyzacją rekordowych wyników słuchalności”.
Dołącz do dyskusji: TOK FM z 36 proc. wyższymi wpływami i 3 mln zł zysku. „Monetyzacja rekordowej słuchalności”
Reklam coraz mniej, to na czym zarabiają? Tyle osób wykupuje dostęp do starych audycji? :)))
Jak zwykle , kreatywna księgowość, jak u tego magika który chwalił się 100 tysiacami subskrybcji do Wyborczej on-line. Zaraz po tym gdy właściwie rozdali za 10 zł na pół roku. Sam to "kupiłem", po pół roku gdy zawołali 3 dych za kwartał to już nie.
Także to są takie ich wirtualne zyski.
Przeciwnie, mają coraz więcej reklam. Również w tych pasmach w których wcześniej reklam praktycznie nie było.
Ale oczywiście najłatwiej wołać "spiseg, spiseg".