Rakuten uruchamia platformę Live. Pozwoli twórcom na nadawanie materiałów na żywo i zarabianie na treściach
Firma Rakuten udostępniła platformę Rakuten Live. Pozwala ona internetowym twórcom na publikowanie materiałów na żywo, na które odbiorcy mogą reagować na bieżąco. Serwis ma być dostępny za darmo i pozwolić markom na generowanie przychodów.
Rakuten to japoński producent urządzeń elektronicznych będący m.in. oficjalnym sponsorem klubu FC Barcelona. Od 2017 r. firma prowadzi serwis VOD Rakuten.tv, którego partnerami są platformy Wuaki, ShowTime oraz Viki. Obecnie Rakuten.tv funkcjonuje w 12 krajach w Europie, m.in. Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
W drugiej połowie lutego br. Rakuten.tv pojawił się w wersji beta także w Polsce. Serwis jest dostępny jedynie w angielskiej wersji językowej i oferuje filmy w modelu transakcyjnym - istnieje możliwość wypożyczenia pojedynczych tytułów na określony czas w cenie od 7,99 do 25,99 zł. Filmy są dostępne tylko w angielskiej wersji językowej, bez polskiego lektora czy napisów.
Teraz Rakuten poinformował o rozszerzeniu swojej oferty związanej z internetowym wideo. Firma uruchamia platformę o nazwie Rakuten Live, która ma być dostępna za darmo na razie na wybranych rynkach.
Zgodnie z zapowiedzią Rakuten Live będzie serwisem przeznaczonym przede wszystkim do nadawania na nim bezpośrednich transmisji online przez internetowych twórców czy marki.
Jak zapowiada Rakuten ważnym atutem jego platformy będzie żywa interakcja z użytkownikami, którzy na bieżąco będą komentować przebieg transmisji i dzielić się wrażeniami na temat oglądanych treści.
Zgodnie z planem Rakuten Live będzie też dla marek dobrym sposobem docierania do użytkowników. W materiałach nadawanych na żywo zostaną osadzone odnośniki kierujące widzów np. bezpośrednio do produktów oferowanych przez określone firmy.
Dołącz do dyskusji: Rakuten uruchamia platformę Live. Pozwoli twórcom na nadawanie materiałów na żywo i zarabianie na treściach