Regulator zbada reklamę z księdzem i zakonnicą
Brytyjski regulator rynku reklamowego ASA (Advertising StandardsAuthority) wszczął postępowanie w sprawie reklamy marki lodówAntonio Federici Gelato Italiano, na której ksiądz i zakonnicaprzymierzają się do pocałunku.
Plakat reklamowy pokazuje zbliżonych do siebie piękną zakonnicęw habicie i księdza w sutannie oraz hasło "Kiss Temptation"("Pokusa Pocałunku").
ASA otrzymała jedną skargę na reklamę, zarzucającą jej, że jestponiżająca wobec ludzi z religijnym powołaniem. Skłoniło to magazyn'Delicious' do odmowy wydrukowania reklamy na swoich stronach.
Plakat reklamowy zostanie zakazany jeśli regulator uzna, żenarusza on regulamin komisji ds. praktyk reklamy (Committee ofAdvertising Practice), w którym czytamy że "łączenie seksu lubseksualnych obrazów z religią może powodować określone wykroczenie", a także że "przedstawianie zakonnicy w seksualnym zachowaniu jestniestosowne".
"Ksiądz i zakonnica nie dotykają się i nie całują się i niemożemy uznać, że to piękne zdjęcie może kogokolwiek obrażać zwyjątkiem być może małej mniejszości, która może mieć ostrąwrażliwość w takich sprawach" - stwierdził Matt O'Connor, dyrektorkreatywny marki Antonio Federici Gelato Italiano.
źródło: guardian.co.uk
Dołącz do dyskusji: Regulator zbada reklamę z księdzem i zakonnicą