Reklama kluczowa dla rozwoju gospodarki
70 procent konsumentów z całego świata zgadza się ze stwierdzeniem,że reklama jest jednym z głównych czynników przyczyniających się dorozwoju gospodarki.
Z badania przeprowadzonego w marcu i kwietniu bieżącego rokuprzez firmę Nielsen, w którym udział wzięło 25.420 osób z 50krajów, wynika że aż 80 procent z nich uważa, iż reklama pomaga wtworzeniu nowych miejsc pracy.
68 procent respondentów zgadza się także, że jako ważny czynniknapędzający konkurencję między firmami, skutkuje ona lepszejjakości produktami na rynku i ich niższymi cenami.
Z kolei 81 procent badanych wyraża zrozumienie dla znaczeniajakie reklama i sponsoring ma w finansowaniu różnego rodzajuwydarzeń sportowych i kulturalnych.
Na pytanie czy reklama jest rozrywkowa, twierdząco odpowiedziało79 procent badanych z Ameryki Łacińskiej, 76 procent z regionu Azjii Pacyfiku oraz 59 procent z Ameryki Północnej. Przeciwnego zdaniabyła tymczasem połowa respondentów z Europy.
Dołącz do dyskusji: Reklama kluczowa dla rozwoju gospodarki