Reklama książki "Pieprzenie i wanilia" wydawnictwa Krytyki Politycznej nie ukazała się w Tramwajach Warszawskich
Książka "Pieprzenie i wanilia" Joanny Jędrusik miała być promowana w Tramwajach Warszawskich. Jej wydawca, Krytyka Polityczna, poinformował jednak, że spółka odmówiła promocji tytułu. Tramwaje Warszawskie twierdzą, że zamówienia nie otrzymały, bo zajmowała się tym firma zewnętrzna.
Powieść Joanny Jędrusik "Pieprzenie i wanilia" ukaże się nakładem wydawnictwa Krytyki Politycznej 1 października. W poniedziałek na profilu wydawcy na Instagramie pojawiło się zdjęcie okładki powieści z dużym napisem "książka zakazana w Tramwajach Warszawskich". „Jesteście gotowe na pozycję tak kontrowersyjną, że Warszawskie Tramwaje odmówiły jej reklamy?” - czytamy we wpisie Wydawnictwa.
Będzie reklama "Pieprzenia i wanilii"?
Rzecznik prasowy spółki Tramwaje Warszawskie podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że sprawa reklamy książki Joanny Jędrusik nie jest jeszcze ostatecznie rozstrzygnięta.
- Nie odmówiliśmy emisji reklamy książki wydawnictwa Krytyki Politycznej, ponieważ nie otrzymaliśmy na nią zamówienia. Zleceniem zajmowała się zewnętrzna firma. Podkreślam, że we wszystkich pojazdach transportu miejskiego w Warszawie obowiązuje kodeks reklamy niepożądanej, regulujący jakie treści reklamowe mogą być dopuszczone do emisji. Jako spółka musimy się do niego dostosowywać, sprawdzając co ma być pokazywane na naszych ekranach. W tym konkretnym przypadku nie mogliśmy tego zrobić, ponieważ nie trafiły do nas żadne materiały. Stąd też uważam, że publiczny wpis wydawnictwa Krytyka Polityczna jest nieco na wyrost - mówi nam Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, zleceniem reklamy zajmuje się firma Metromedia. Od jej przedstawicieli usłyszeliśmy, że "sprawa jest w trakcie wyjaśniania" i oficjalnego komentarza nie udzielają.
Zainteresowanie reklamą na nośnikach warszawskiej komunikacji miejskiej mimo problemów wyraża wydawca. - Jeśli Tramwaje Warszawskie wyrażą ostatecznie zgodę na kampanię, to nie widzimy powodu, żeby z niej rezygnować. Chcemy, żeby jak najwięcej osób miało szansę dowiedzieć się o tym tytule, nie powinniśmy więc im tej możliwości odbierać - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Karolina Krakowska, kierowniczka działu promocji wydawnictwa Krytyki Politycznej.
Książka "Pieprzenie i wanilia" ukazuje się 1 października. Kampanię promocyjną zaplanowano w internecie oraz w mediach tradycyjnych (papierowych).
Tzw. "kodeks reklam niepożądanych" reguluje, jakie treści mogą pojawić się na nośnikach w pojazdach miejskich w Warszawie (autobusach, tramwajach, metrze i innych). Dokument zakazuje m.in. reklam o charakterze erotycznym, nakłaniających do nienawiści i przemocy (w tym przedstawiających przemoc), dyskryminujących ("w szczególności ze względu na rasę przekonania religijne, płeć, preferencje seksualne czy narodowość") czy naruszających dobre obyczaje. Nie wolno też reklamować używek.
- W ostatnim czasie wyemitowaliśmy już trzy reklamy książek Krytyki Politycznej. W jednej z nich, zgodnie z katalogiem, poprosiliśmy o usunięcie butelki piwa, bo nie wolno nam emitować reklam promujących produkty alkoholowe - mówi nam Maciej Dutkiewicz.
Dołącz do dyskusji: Reklama książki "Pieprzenie i wanilia" wydawnictwa Krytyki Politycznej nie ukazała się w Tramwajach Warszawskich