Reklama online zyskuje w Indiach
Internetowa reklama będzie w najbliższych latach najszybciejrozwijającym się segmentem na rynku medialno-rozrywkowym w Indiach.
W bieżącym roku indyjski rynek reklamy online osiągnie wartość109 milionów dolarów. Do 2012 roku będzie on rósł na średnimrocznym poziomie 32 procent i wówczas jego wartość wyniesie 319milionów dolarów - informuje na swojej stronie internetowejeMarketer, powołując się na raport organizacji FICCI (Federation ofIndian Chambers of Commerce and Industry) i firmyPricewaterhouseCoopers (PwC).
Pomimo tak szybkiego wzrostu, nawet w 2012 roku internet będziestanowił zaledwie niecały 1 procent całego rynku reklamowego wIndiach.
W sumie, cały indyjski rynek medialno-rozrywkowy (telewizja,film, prasa, radio, muzyka, gry, outdoor i internet) zanotujeśredni roczny wzrost na poziomie 19 procent i w 2012 roku osiągniewartość 33,5 miliarda dolarów.
Z raportu FICCI i PwC wynika, że najsłabszym formatem będzietutaj muzyka, której sprzedaż w latach 2008 - 2012 zwiększy sięrocznie średnio tylko o 2 procent (ze 177 do 232 milionówdolarów).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Reklama online zyskuje w Indiach