Reklama podprogowa jednak działa?
Naukowcy brytyjscy znaleźli kolejne dowody na skuteczność działania reklamy podprogowej.
Badacze z londyńskiego University College twierdzą, że ludzki mózg analizuje obrazy bez względu na to, czy osoba jest ich świadoma, co może oznaczać, że reklama podprogowa ma podstawy fizjologiczne.
Podczas serii eksperymentów naukowcy zastosowali specjalne okulary, które pokazywały słabo widoczne obrazy przedmiotów w jednej soczewce, natomiast w drugiej eksponowały silny błysk świetlny, który powodował wymazanie wszelkich obrazów.
Mimo maskującego błysku eksperci odkryli, że pierwotna kora wzrokowa w mózgu rejestrowała widziane w jednej z soczewek przedmioty, chociaż osoby badane nie przypominały sobie żadnych obrazów. Badacze stwierdzili również, że prawdopodobieństwo zarejestrowania przez mózg prezentowanych podprogowo bodźców było tym mniejsze, im bardziej osoby badane były zajęte wykonywaniem dodatkowych zadań eksperymentalnych.
Oznacza to, że w codziennym życiu, najbardziej podatne na reklamę podprogową powinny być osoby, które poświęcają oglądaniu telewizji wszystkie swoje zasoby uwagowe.
Dołącz do dyskusji: Reklama podprogowa jednak działa?