SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama porównawcza: Tlen atakuje Gadu-Gadu

Od kilku dni trwa e-mailowa kampania reklamowa komunikatora Tlen.pl.

Wyróżnia ją agresywny przekaz: hasło przewodnie to "Tlen na 1. miejscu, GG na 10. miejscu!". Przedstawiciele Gadu-Gadu są oburzeni zastosowaniem wymierzonej w ich produkt reklamy porównawczej - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Reklama przywołuje wyniki zamieszczonego w najnowszym numerze dwutygodnika Komputer ŚWIAT testu komunikatorów internetowych. Gazeta przyznała Tlen.pl notę "bardzo dobry" (4,77 pkt) - i przyznała mu tytuł zwycięzcy testu. Gadu-Gadu znalazło się na szarym końcu stawki z notą "dostateczny" (3,36 pkt).

- Gadu-Gadu zawdzięcza pozycję lidera najdłuższą obecnością na rynku, jest także bardzo łatwe i wygodne w obsłudze. To porównywalne z fenomenem Internet Explorera, który jest programem przeciętnym, a jednak dominuje w sieci pomimo istnienia o wiele lepszych i bardziej interesujących przeglądarek - komentuje "GW" wyniki Paweł Bijata z redakcji Komputer ŚWIAT. - Nasz test udowodnił, że Tlen, AQQ, Spik czy Konnekt są o wiele bardziej funkcjonalne niż Gadu-Gadu, brakuje im tylko tak dużej popularności.

Piotrowi Pokrzywie, wiceprezesowi zarządu Gadu-Gadu Sp. z o.o. nie podoba się kampania konkurencyjnego programu: - Gadu-Gadu nie stosuje reklamy porównawczej. Uważamy ją za nieetyczny sposób promocji. Jest ona tym bardziej dyskusyjna, gdy konkurent opiera się na jednym jedynym, wybiórczym teście. Być może taki test to jedyny "tlen" dla komunikatora o tak niskim udziale w rynku? Byłoby to uzasadnione i zrozumiałe, gdyby przemawiała za tym faktyczna pozycja rynkowa, w tym liczba użytkowników, lub gdyby testy zostały przeprowadzone chociaż przez kilka redakcji - czytamy w "GW".

W przesłanym "GW" oświadczeniu Pokrzywa krytykuje też sam test "KŚ" - Według nas stosuje on nieobiektywne kryteria - np. kryterium "serwis telefoniczny" (pomimo, że Gadu-Gadu oferuje całodobowy serwis e-mailowy), czy też kryterium "odinstalowywanie", w którym minusem jest to, że można odinstalować program z panelu sterowania. A już zupełnym absurdem jest kryterium "obsługiwane sieci", w którym dostaliśmy minimalną ilość punktów za to, że obsługujemy sieć Gadu-Gadu! Ocena w wielu kryteriach jest po prostu absurdalna i tendencyjna.

Autorzy całego zamieszania - portal o2.pl, do którego należy komunikator Tlen.pl mają inne zdanie: - Nie nazwałbym w ogóle naszej akcji reklamą, a raczej informacją dla internautów - uważa Dariusz Kołtko, rzecznik prasowy o2.pl - To tak naprawdę pokazanie wyników niezależnego badania. Nasz konkurent również może posiłkować się w reklamach różnymi rankingami, chociaż jedyna kategoria w której prowadzi to popularność.

Dołącz do dyskusji: Reklama porównawcza: Tlen atakuje Gadu-Gadu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl