Reklama radiowa 22,5 proc. w górę. Radio ZET z największym wzrostem, Eska Warszawa i Złote Przeboje w dół (TOP 10)
W marcu br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z emisji reklam 22,5 proc. więcej niż rok temu. Największą dynamikę przychodów w skali roku miały Radio ZET, Trójka i Jedynka. Spadły natomiast wpływy reklamowe Eski Warszawa i Radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa.
Cennikowe przychody reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) w marcu br. wyniosły 432,8 mln zł, o 79,4 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 22,5 proc. - wynika z raportu przygotowanego przez Kantar Media dla Wirtualnemedia.pl
Największy wzrost wpływów reklamowych w skali roku zanotowały Radio ZET (Eurozet), Program III i Program I Polskiego Radia. Przychody z reklam pierwszej rozgłośni zwiększyły się o 39 proc. do 90,4 mln zł, w przypadku Trójki - o 36 proc. do 23,5 mln zł, a Jedynki - o 36,5 proc. do 13,3 mln zł.
Więcej na reklamach zarobiło też radio Tok FM (Grupa Radiowa Agory). Reklamodawcy zostawili w nim nieco ponad 8 mln zł, o 27,6 proc. więcej niż w marcu ub.r.
Niezmiennie zdecydowanym liderem stacji radiowych pod względem reklamowym pozostaje RMF FM, które w marcu zanotowało wpływy wynoszące 118,4 mln zł. To 12,6 proc. więcej niż przed rokiem.
Mniejszym niż rok temu zainteresowaniem marketerów cieszyły się w marcu br. anteny Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time) i Radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Grupa Radiowa Agory). Przychody reklamowe pierwszej rozgłośni spadły o 9,8 proc. do 5,4 mln zł, a drugiej - o 3 proc. do niespełna 5 mln zł.
W dziesiątce najlepiej zarabiających na emisji spotów stacji znalazło się w marcu tego roku radio RMF Classic (Eurozet) z przychodami w kwocie 5,6 mln zł. Z zestawienia wypadła natomiast Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time).
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
III 2014 |
III 2015 |
zmiana proc. |
RMF FM |
105 139 525 zł |
118 354 140 zł |
12,6 |
Radio ZET |
65 021 805 zł |
90 386 385 zł |
39 |
Program III Polskiego Radia |
17 246 240 zł |
23 455 000 zł |
36 |
Program I Polskiego Radia |
9 719 690 zł |
13 264 410 zł |
36,5 |
TOK FM |
6 273 260 zł |
8 007 080 zł |
27,6 |
RMF Classic |
b.d. |
5 570 119 zł |
b.d. |
Eska Warszawa |
5 995 450 zł |
5 407 260 zł |
-9,8 |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa |
5 116 365 zł |
4 965 040 zł |
-3 |
Eska Poznań |
4 866 704 zł |
5 186 552 zł |
6,6 |
VOX FM |
4 546 320 zł |
5 053 840 zł |
11.2 |
razem |
353 362 082 zł |
432 800 982 zł |
22,5 |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa 22,5 proc. w górę. Radio ZET z największym wzrostem, Eska Warszawa i Złote Przeboje w dół (TOP 10)