Reklama radiowa: Polskie Radio dwa razy więcej, tylko Eska w dół
W lipcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Przychody reklamowe publicznej Jedynki wzrosły o ponad 100 proc., za to niewielkie spadki zanotowały trzy rozgłośnie regionalne z sieci Eska.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych były w lipcu o 33 proc. większe niż rok wcześniej bez autopromocji, a o 35 proc. większe z uwzględnieniem autopromocji. Wydatki na autopromocję wzrosły bowiem o 91,7 proc.
>>> Spada słuchalność RMF FM i Jedynki, rośnie Radia ZET i Trójki
Wśród czołowych rozgłośni największy wzrost przychodów reklamowych w skali roku zanotowała Jedynka, która zarobiła aż o 117,9 proc. więcej. Wpływy reklamowe Trójki zwiększyły o 72,8 proc., TOK FM (Agora) - o 72,7 proc., RMF FM (Grupa RMF) - o 57,6 proc., a Złotych Przebojów Pogody Warszawa (Agora) - o 49,8 proc. Niewielkie wzrosty tych przychodów osiągnęły też Radio ZET (Eurozet) - 13,3 proc., oraz Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) - 5,2 proc.
>>> 4,5 godz. dziennie z radiem w wakacje
Natomiast jako jedyne w czołówce mniej niż rok wcześniej zarobiły z reklam trzy rozgłośnie regionalne z sieci Eska. I tak przychody reklamowe Eski Łódź spadły o 2,8 proc., Eski Warszawa - o 3,6 proc., a Eski Poznań - o 13,6 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
VIII.2011 | VIII.2010 | |
RMF FM | 77 146 270 zł | 48 957 510 zł |
Radio ZET | 40 268 804 zł | 35 602 140 zł |
Program III Polskiego Radia | 8 102 730 zł | 4 687 465 zł |
Program I Polskiego Radia | 5 333 380 zł | 2 447 885 zł |
Eska Wrocław | 4 832 394 zł | 4 592 396 zł |
Eska Warszawa | 3 388 660 zł | 3 513 410 zł |
TOK FM | 3 188 090 zł | 1 845 570 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 3 013 593 zł | 2 011 065 zł |
Eska Poznań | 2 750 830 zł | 3 184 248 zł |
Eska Łódź | 2 481 780 zł | 2 553 718 zł |
monitorowane stacje razem | 226 857 260 zł | 170 594 637 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 238 519 842 zł | 176 678 795 zł |
monitorowane stacje razem - autopromocja | 11 662 582 zł | 6 084 158 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: Polskie Radio dwa razy więcej, tylko Eska w dół
Do WM.
Smutne jest to, jak mało wiecie o rynku. Z tych wzrostów PR1 i PR3 należy odjąć 60% wzrostu cenników, bo właśnie o tyle podnieśli ceny rok do roku i jednoczesny wzrost rabatów, by ten wzrost nie był odczuwalny dla klientów. To oznacza, że wzrost realny tych stacji był znacząco mniejszy.
Zapytajcie kogokolwiek z branży, to Wam to powie.
Pytanie dalsze? Ja są badane inne media w Polsce? Prasa, Outdoor?
Nawet TV... Panel TV gdzie próby badania przy prostych zawężeniach schodza do 200 casów, to Twoim zdaniem jest wiarygodne?
Radio działa, jeśli dobrze się je zaplanuje. BYć może Twoja kampania strony internetowej miała intensywność 2 spotów co 3 dni i we wszystkich tsacjach na rynku oraz kreacja była do bani... Zapytaj się sam, jak intensywne kampanie planujesz w radio? Czy przypadkiem nie przyjmujesz standardów TV? Radio działa. Wiele firm na nich urosło, chociażby słynny Aflofarm, który większość wprowadzenia marek robił właśnie radiem. Dzisiaj to jeden z największych reklamodawców na rynku