SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa: Polskie Radio dwa razy więcej, tylko Eska w dół

W lipcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Przychody reklamowe publicznej Jedynki wzrosły o ponad 100 proc., za to niewielkie spadki zanotowały trzy rozgłośnie regionalne z sieci Eska.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych były w lipcu o 33 proc. większe niż rok wcześniej bez autopromocji, a o 35 proc. większe z uwzględnieniem autopromocji. Wydatki na autopromocję wzrosły bowiem o 91,7 proc.

>>> Spada słuchalność RMF FM i Jedynki, rośnie Radia ZET i Trójki

Wśród czołowych rozgłośni największy wzrost przychodów reklamowych w skali roku zanotowała Jedynka, która zarobiła aż o 117,9 proc. więcej. Wpływy reklamowe Trójki zwiększyły o 72,8 proc., TOK FM (Agora) - o 72,7 proc., RMF FM (Grupa RMF) - o 57,6 proc., a Złotych Przebojów Pogody Warszawa (Agora) - o 49,8 proc. Niewielkie wzrosty tych przychodów osiągnęły też Radio ZET (Eurozet) - 13,3 proc., oraz Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) - 5,2 proc.

>>> 4,5 godz. dziennie z radiem w wakacje

Natomiast jako jedyne w czołówce mniej niż rok wcześniej zarobiły z reklam trzy rozgłośnie regionalne z sieci Eska. I tak przychody reklamowe Eski Łódź spadły o 2,8 proc., Eski Warszawa - o 3,6 proc., a Eski Poznań - o 13,6 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 VIII.2011VIII.2010
RMF FM77 146 270 zł48 957 510 zł
Radio ZET40 268 804 zł35 602 140 zł
Program III Polskiego Radia8 102 730 zł4 687 465 zł
Program I Polskiego Radia5 333 380 zł2 447 885 zł
Eska Wrocław4 832 394 zł4 592 396 zł
Eska Warszawa3 388 660 zł3 513 410 zł
TOK FM3 188 090 zł1 845 570 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa3 013 593 zł2 011 065 zł
Eska Poznań2 750 830 zł3 184 248 zł
Eska Łódź2 481 780 zł2 553 718 zł
monitorowane stacje razem226 857 260 zł170 594 637 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją238 519 842 zł176 678 795 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja11 662 582 zł6 084 158 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa: Polskie Radio dwa razy więcej, tylko Eska w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Howhow
wg. cennikow to bzdury, kogo to obchodzi, kazdy z branzy wie ze radio ma co najmniej 15 % spadek przychodow, a w przypadku Eski to pewnie z 30%
odpowiedź
User
2 how how i WM
raczej mało wiesz o branży... radio jako nieliczne medium jest na sporym plusie, większym niż TV. Tylko Internet ma lepszą dynamikę.

Do WM.
Smutne jest to, jak mało wiecie o rynku. Z tych wzrostów PR1 i PR3 należy odjąć 60% wzrostu cenników, bo właśnie o tyle podnieśli ceny rok do roku i jednoczesny wzrost rabatów, by ten wzrost nie był odczuwalny dla klientów. To oznacza, że wzrost realny tych stacji był znacząco mniejszy.
Zapytajcie kogokolwiek z branży, to Wam to powie.
odpowiedź
User
2 howhow
jeśli zlecasz radio, ro powinieneś być wybitnym specjalistą. Powinieneś tez wiedzieć, że metodologia badania jest taka, jak na większości rynków radiowych na świcie. Zaledwie kika małych rynków zdecydowało sie na inną metodologię, nie opartą o DAR poprzez CATI.
Pytanie dalsze? Ja są badane inne media w Polsce? Prasa, Outdoor?
Nawet TV... Panel TV gdzie próby badania przy prostych zawężeniach schodza do 200 casów, to Twoim zdaniem jest wiarygodne?
Radio działa, jeśli dobrze się je zaplanuje. BYć może Twoja kampania strony internetowej miała intensywność 2 spotów co 3 dni i we wszystkich tsacjach na rynku oraz kreacja była do bani... Zapytaj się sam, jak intensywne kampanie planujesz w radio? Czy przypadkiem nie przyjmujesz standardów TV? Radio działa. Wiele firm na nich urosło, chociażby słynny Aflofarm, który większość wprowadzenia marek robił właśnie radiem. Dzisiaj to jeden z największych reklamodawców na rynku
odpowiedź