Reklama telewizyjna: TVP 1 sporo w dół, TV 4 mocno w górę
W maju br. cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji telewizyjnych były o 5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Wśród czołowych stacji spory spadek tych przychodów zanotowała TVP 1, a duży wzrost - TV 4.
Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju br. wpływy reklamowe stacji telewizyjnych liczone bez autopromocji były dokładnie o 5 proc. mniejsze niż w maju ub.r., a z uwzględnieniem autopromocji - o 4,6 proc. mniejsze. Natomiast same nakłady na autopromocję zwiększyły się rok do roku o 75,2 proc.
>>> Trójka, Jedynka i TOK FM dwa razy więcej z reklam, Eska w dół
Wśród czołowych stacji największe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęło TV 4 - 43,6 proc., a mniejsze, lecz również dwucyfrowe - MTV (22,4 proc.) i Discovery Channel (11,5 proc.).
>>> „Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party” w górę, „Polityka” w dół
Mniej więcej tyle samo co rok wcześniej zarobiły z reklam AXN (wzrost wpływów o 1 proc.), Polsat (spadek o 0,1 proc.) i TVP 2 (spadek o 1,2 proc.). Natomiast przychody reklamowe Viva Polska były mniejsze o 5,9 proc., a TVN - o 7,2 proc.
>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam. W gorę „Super Express”
Z kolei TVP 1 zarobiła z reklam 13,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Za to TV Puls i 4fun.tv zarobiły na reklamach tylko, odpowiednio, 24,8 i 20,2 proc. tego co w maju ub.r. i wypadły z czołowej dziesiątki zestawienia.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
V.2011 | V.2010 | |
Polsat | 341 691 060 zł | 342 182 565 zł |
TVN | 334 285 843 zł | 360 401 341 zł |
TVP 1 | 189 853 649 zł | 220 126 469 zł |
TVP 2 | 142 441 440 zł | 144 226 625 zł |
Viva Polska | 53 472 740 zł | 56 810 715 zł |
AXN | 45 940 175 zł | 45 498 444 zł |
TV 4 | 33 264 040 zł | 23 161 107 zł |
Disney Channel | 31 365 590 zł | - |
Discovery Channel | 30 646 200 zł | 27 489 132 zł |
MTV | 30 578 460 zł | 24 979 560 zł |
monitorowane stacje razem | 1 516 176 717 zł | 1 596 579 969 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 1 532 167 863 zł | 1 605 708 710 zł |
monitorowane stacje razem - autopromocja | 15 991 146 zł | 9 128 741 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: TVP 1 sporo w dół, TV 4 mocno w górę
Denerwuje mnie wzrost Czwórki - widać nie ma co silić się na fajną, mocną ofertę. Lepiej puscic szmiry, glupiutkie programy i kaska leci. Przykre. To samo dotyczy Pulsu