SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama telewizyjna: TVP 1 sporo w dół, TV 4 mocno w górę

W maju br. cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji telewizyjnych były o 5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Wśród czołowych stacji spory spadek tych przychodów zanotowała TVP 1, a duży wzrost - TV 4.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w maju br. wpływy reklamowe stacji telewizyjnych liczone bez autopromocji były dokładnie o 5 proc. mniejsze niż w maju ub.r., a z uwzględnieniem autopromocji - o 4,6 proc. mniejsze. Natomiast same nakłady na autopromocję zwiększyły się rok do roku o 75,2 proc.

>>> Trójka, Jedynka i TOK FM dwa razy więcej z reklam, Eska w dół

Wśród czołowych stacji największe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęło TV 4 - 43,6 proc., a mniejsze, lecz również dwucyfrowe - MTV (22,4 proc.) i Discovery Channel (11,5 proc.).

>>> „Świat Kobiety”, „Tele Tydzień” i „Party” w górę, „Polityka” w dół

Mniej więcej tyle samo co rok wcześniej zarobiły z reklam AXN (wzrost wpływów o 1 proc.), Polsat (spadek o 0,1 proc.) i TVP 2 (spadek o 1,2 proc.). Natomiast przychody reklamowe Viva Polska były mniejsze o 5,9 proc., a TVN - o 7,2 proc.

>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam. W gorę „Super Express”

Z kolei TVP 1 zarobiła z reklam 13,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Za to TV Puls i 4fun.tv zarobiły na reklamach tylko, odpowiednio, 24,8 i 20,2 proc. tego co w maju ub.r. i wypadły z czołowej dziesiątki zestawienia.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji)
 V.2011V.2010
Polsat341 691 060 zł342 182 565 zł
TVN334 285 843 zł360 401 341 zł
TVP 1189 853 649 zł220 126 469 zł
TVP 2142 441 440 zł144 226 625 zł
Viva Polska53 472 740 zł56 810 715 zł
AXN45 940 175 zł45 498 444 zł
TV 433 264 040 zł23 161 107 zł
Disney Channel31 365 590 zł -
Discovery Channel30 646 200 zł27 489 132 zł
MTV30 578 460 zł24 979 560 zł
monitorowane stacje razem1 516 176 717 zł1 596 579 969 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją1 532 167 863 zł1 605 708 710 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja15 991 146 zł9 128 741 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama telewizyjna: TVP 1 sporo w dół, TV 4 mocno w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pan_znawca
Piękne TVN leci, widać sytuacja wcale nie jest taka fajna :)
Denerwuje mnie wzrost Czwórki - widać nie ma co silić się na fajną, mocną ofertę. Lepiej puscic szmiry, glupiutkie programy i kaska leci. Przykre. To samo dotyczy Pulsu
odpowiedź