SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy w TV Republice znów drożeją

Za 30-sek. spot w TV Republice w lutym trzeba zapłacić nawet kilka tysięcy więcej niż obecnie - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Polsat Media, który jest brokerem reklamowym tej stacji podnosi ceny reklam, mimo że w ostatnim czasie zaczęło ubywać reklamodawców na jej antenie.

Z opublikowanego przez Polsat Media cennika na luty wynika, że w niektórych pasmach w TV Republika w wybrane dni ceny reklam zdrożeją nawet o kilka tysięcy.

Obecnie najdroższa reklama w stacji - przy głównym wydaniu serwisu informacyjnego “Dzisiaj” - kosztuje 12 tys.zł. W lutym ten sam spot osiąga cenę 14,1 tys. zł (cena netto, dla spotu 30-sek., bez rabatów). To stawka dla emisji w poniedziałek. Cena we wtorek wynosi maks. 13,5 tys. zł, w środę - 11,1 tys. zł, w czwartek - 12,6 tys. zł, w piątek - 13,2 tys. zł. 

Nieco taniej jest w weekend - w soboty reklama przy serwisie kosztuje maks. 8,4 tys. zł, a w niedzielę - 11,1 tys. zł. Oznacza to, że cena dla emisji przy niedzielnym wydaniu wzrosła znacząco - styczniowe stawki zaczynają się od 4,8 tys. zł.

Więcej bloków z wyższymi cenami reklam

Warto również zaznaczyć, że wspomniane ceny spotów dotyczą nie tylko bloków przy głównym wydaniu “Dzisiaj” (jak to jest obecnie). Podobne ceny reklam obowiązują we wszystkich blokach reklamowych w paśmie między godz. 18 a godz. 22, co oznacza, że znacznie podniesiono ceny reklam przy innych programach w tym czasie. Np. obecnie cena reklam jest wyższa tylko w blokach reklamowych przed i po serwisie, przy innych programach między godz. 18 a 22 stawki są nawet kilka tys. zł niższe. W lutym będą na zbliżonym poziomie - różnica wynosi maks. kilkaset złotych. Konkretniej: obecnie spot przy programie “W punkt” po serwisie kosztuje 6,3 tys. zł, w lutym będzie kosztować 11,1 tys. zł. 

Dodatkowo od lutego w cenniku TV Republiki, zaraz po serwisie “Dzisiaj” pojawia się program “Gość Dzisiaj” zamiast obecnie wydzielonej prognozy pogody (ta w lutowym cenniku jest tylko w przypadku kilku dni).

To kolejna podwyżka cen reklam w TV Republika, która jest skutkiem jej rosnącej oglądalności. Jeszcze na początku stycznia br. w cenniku reklamowym najdroższy spot kosztował maksymalnie 550 zł. Niedługo potem Polsat Media podwyższył ceny ponad 20-krotnie, bo oglądalność stacji szybowała w górę (po tym, jak na jej antenie pojawili się byli dziennikarze TVP, m.in. Michał Rachoń czy Danuta Holecka, a z TVP1 zniknęły “Wiadomości” zastąpione serwisem nowych władz publicznego nadawcy serwisem “19.30”).  

Czytaj także: Sakiewicz: lepiej mieć wyższe ceny niż dużo reklam 

Reklam połowę mniej 

Jak już informowaliśmy wczoraj, rosnąca oglądalność TV Republika nie przełożyła się na wzrost liczy reklam - tych jest mniej niż przed zwiększeniem liczby widzów. W listopadzie i grudniu ub.r. dziennie emitowano nawet 600 spotów, teraz jest to między 200 a 300. 

W znacznym stopniu przyczyniły się do tego decyzje wielu reklamodawców, którzy po ksenofobicznych wypowiedziach Jana Pietrzaka czy Marka Króla o imigrantach zaczęli wstrzymywać swoje kampanie na tym kanale. Wśród nich są m.in. IKEA i mBank, Tarczyński, Provident, Grupa OLX (serwis Otodom.pl), Adamed Pharma, Pyszne.pl, Żabka Polska, Carrefour, Kaufland, Wedel i inni.  

Z naszych informacji wynika, że spora część marketerów nie zamierza reklamować się w TV Republika w lutym, co może oznaczać, że liczba spotów na jej antenie spadnie jeszcze bardziej (chyba, że bloki reklamowe zostaną wypełnione autopromocją bądź reklamami np. “Gazet Polskiej Codziennie” i innych prawicowych mediów). 

W aktualnej ofercie Polsat Media, TV Republika jest włączona do 2 najpopularniejszych pakietów zakupowych kanałów tematycznych. Pierwszy z nich to Pakiet Ogólny, który liczy 85 kanałów tematycznych (czyli wszystkich w ofercie Polsat Media). Są w nim m.in. wszystkie własne kanały tematyczne Polsatu, stacje BBC, AXN, CBS, Canal+Sport, Puls, Stopklatka, 4Fun itp. 

Drugi pakiet to Pakiet Męski obejmujący 41 kanałów tematycznych. Są w nim m.in. takie stacje, jak Polsat News, Polsat Film, Polsat Sport, Czwórka, Eska TV, Puls, SPI Kino Polska, Canal+ Sport. 

Dołącz do dyskusji: Reklamy w TV Republice znów drożeją

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
Jak powstrzymać masowo odchodzących reklamodawców? Podnieść kilkukrotnie ceny, to logiczne. Do tego zebrać wszystkich meneli spod budki z piwem i sukces murowany.
21 25
odpowiedź
User
Oj
Sakiewka i jego zapuszczeni pretorianie mnie nie zaskoczyli. Ale Polsat już tak. Ten Solorz w końcu się rozerwie, bo nie da się całe życie robić szpagat.
19 22
odpowiedź
User
Jan
Jako że nikt się nie reklamuje to podniesiemy ceny. Ciekawa strategia. Sakiewicz nadal chyba myśli że puści bąka w Wiadomościach i 5 stówek wpadnie na konto.
16 25
odpowiedź