Reklama Wyższej Szkoły Bankowej z pracą dla absolwentów pedagogiki sprzeczna z kodeksem etycznym
Komisja Etyki Reklamy oceniła, że spot radiowy Wyższej Szkoły Bankowej twierdzący, że „najwięcej ogłoszeń w sprawie pracy jest dla absolwentów pedagogiki”, naruszył zaufanie i brak wiedzy odbiorców.
W spocie opolskiego wydziału Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu padało stwierdzenie: „odnosi się wrażenie, że najwięcej ogłoszeń w sprawie pracy jest dla absolwentów pedagogiki, jest to spowodowane zmianami demograficznymi”. Odbiorca, który skierował do Komisji Etyki Reklamy skargę na ten spot, zwrócił uwagę, że taki przekaz wprowadza w błąd młodych ludzi, ponieważ obecnie w kraju traci pracę kilka tysięcy nauczycieli, a ogłoszeń dotyczących pracy w szkolnictwie, dla absolwentów studiów pedagogicznych, jest niewiele.
Wyższa Szkoła Bankowa stwierdziła, że przygotowała swoją reklamę na podstawie prognozy, analizy rynku oraz informacji z mediów. Uczelnia zwróciła uwagę, że oferuje studia m.in. na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i praca z osobami starszymi, co odpowiada na zmianę demograficzną polegającą na starzeniu się społeczeństwa. Dodatkowo WSB przedstawiła kilkanaście publikacji z bieżącego i zeszłego roku w mediach regionalnych i ogólnopolskich opisujących perspektywy zatrudnienia dla nauczycieli i pedagogów oraz wspierające to dotacje. - Uważamy, że skarżona reklama została przygotowana z należytą starannością, zgodnie z dobrym obyczajem oraz prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz z zasadami uczciwej konkurencji - podsumowała uczelnia.
Jednak Komisja Etyki Reklamy ustaliła, że w reklamie wykorzystano wyrwany z kontekstu fragment zdania z artykułu prasowego, o treści: „Już teraz, przeglądając oferty pracy, można odnieść wrażenie, że najwięcej pracy jest właśnie dla absolwentów studiów pedagogicznych”. Stwierdzenie to znalazło się w tekście „Będzie więcej ofert dla przedszkolanek” zamieszczonym w „Dzienniku Gazecie Prawnej” w grudniu ub.r. Według Komisji perspektyw zawodowych przedszkolanek nie można rozciągać na wszystkich absolwentów pedagogiki. W konsekwencji oceniono, że spot Wyższej Szkoły Bankowej naruszył zaufanie i brak wiedzy odbiorców.
Dołącz do dyskusji: Reklama Wyższej Szkoły Bankowej z pracą dla absolwentów pedagogiki sprzeczna z kodeksem etycznym