SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklamy tygodnia: Procter&Gamble, Renault Polska, Semilac (wideo)

W tym tygodniu w zestawieniu najlepszych reklam ostatnich dni znalazły się dwie kampanie polskie i jedna międzynarodowa. Są to spoty reklamowe marek Semilac i Renault Polska oraz globalna kampania koncernu Procter&Gamble.

Semilac: przepisy od Kingi Paruzel

Warte zwrócenia uwagi w tej reklamie jest dość nowatorskie i jakże inne od tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni, podejście do reklamowania kosmetyków. Marketer zaskoczył niekonwencjonalnym doborem ambasadorki - lakiery do paznokci promuje bowiem kucharka.  

 

Semilac, polska marka lakierów i akcesoriów do paznokci właśnie rozpoczyna kampanię promującą najnowszą kolekcję Flavours. Jej ambasadorką została Kinga Paruzel, finalistka pierwszej polskiej edycji programu „MasterChef” i autorka książek kulinarnych.

Nowa kampania Semilac prowadzona jest przede wszystkim w internecie. Uczestniczka „MasterChefa” Kinga Paruzel przygotowywała przepisy oparte na kolorach z kolekcji Flavours (np. takich jak Grey Pepper, Srawberry Blue, Kaymak Sweet)

Kampania obejmuje także materiały w prasie lifestylowej oraz działania w social media. Przygotowano też konkurs, w którym do wygrania są m.in. książki kucharskie z autografem Kingi Paruzel oraz produkty Semilac. W ramach działań związanych z wprowadzeniem kolekcji Flavours marka podjęła także współpracę z polskimi czołowymi blogerkami. W kampanii zaplanowano także działania niestandardowe na terrnie Dworca Centralnego w Warszawie. Działania promujące najnowszą kolekcję Flavours zaplanowano także na Targach Beauty Forum w Warszawie organizowanym 11-12 marca. Podczas targów, Kinga Paruzel będzie promować kolekcję inspirowaną smakami. Dodatkowo Semilac do współpracy zaprosił 9 uczestników wyborów Mister Polski, którzy wcielą się w hostów podczas eventu.


Procter&Gamble: „#WeSeeEqual”
Agencja: Badger&Winter

Świetna reklama. Inna, ważna, potrzebna. Budująca niebywałą pewność siebie u kobiet. Walcząca ze stereotypami. Oby w codziennym, realnym życiu, a nie tylko w reklamach, zmieniał się stosunek do roli kobiet w rodzinie i społeczeństwie.

 

Koncern Procter&Gamble, właściciel takich marek jak Ariel, Vizir czy Head&Shoulders, rozpoczął nową wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „#WeSeeEqual”. Angażuje się nią w walkę o równość płci.

Wizerunkowa kampania Procter&Gamble pod hasłem „#WeSeeEqual” ruszyła z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. I to właśnie było pretekstem dla marketera, by zwrócić w niej uwagę na problem równości płci. Marketer do pracy przy niej zatrudnił niewielką agencję - butik kreatywny Badger&Winter, który przygotował głośną kampanię „#womennotobjects”, zwracającą uwagę na uprzedmiotowienie kobiet i będącą jednocześnie sprzeciwem wobec seksizmu w reklamach. Kampania „#WeSeeEqual” obecnie prowadzona jest w internecie m.in. na YouTube, Facebooku, Instagramie, niewykluczone jednak że trafi również do telewizji.

Pierwszy film jest mixem fragmentów wcześniejszych reklam P&G, ale nie pokazuje żadnych marek. Zamiast tego pokazano mężczyzn, kobiety, chłopców i dziewczęta w sytuacjach odnoszących się do różnych stereotypów płci i walczących z tymi stereoptypami (np. boksującą młodą dziewczynę, czy mężczyznę przewijającego niemowlę). Każda scena kończy się krótkim hasłem, które pojawia się na ekranie, np. „Households don't care who head them”, „Butts don't care who kick them”, „Hugs don't care who give them”, „Problems don't care who solves them”.

- Zdaliśmy sobie sprawę, że skoro jesteśmy liderem w wielu segmentach rynku, możemy wykorzystać nasz głos by wyrazić nasz punkt widzenia na temat równości płci. Świat powinien być wolny od uprzedzeń dotyczących płci. Powinniśmy mieć równą reprezentację kobiet i mężczyzn - powiedział Mark Pirtchard, chief brand officer w P&G. Koncern podkreśla, że dzięki własnym produktom i programom edukacyjnym poprawia jakość życia 2,5 miliarda kobiet w każdym zakątku świata. Wiele marek P&G skierowanych jest przede wszystkim do kobiet i dziewcząt, co wzmacnia poczucie odpowiedzialności firmy za ich los.

Jego wyrazem są prowadzone przez P&G kampanie, takie jak „Always like a girl”. W 2014 roku zespół Always odkrył, że aż 50 proc. dziewcząt przeżywa znaczny spadek pewności siebie w okresie dojrzewania. Dodatkowo, powiedzenie „jak dziewczyna” jest na tyle mocno wpisane w język, że nawet nie zauważamy jego często pejoratywnego wydźwięku. Dzięki szeroko zakrojonej kampanii, w której spoty Always obejrzano ponad 550 mln razy, to się zmienia. P&G podaje, że obecnie aż 76 proc. badanych uważa powiedzenie „jak dziewczyna” za pozytywne, a jeszcze do niedawna było to zaledwie 19 proc.


Renault Polska: „True Stories”
Agencje: Publicis Poland, OMD

Kolejna  w tym tygodniu reklama, tym razem z branży motoryzacyjnej, odbiegająca od utartych schematów typowych dla komunikacji danej kategorii rynkowej. Auto promuje producentka pokazów mody, która dzieli się tutaj swoją pasją.

W ramach najnowszej odsłony kampanii reklamowej Renault Polska pod hasłem „True Stories” w spocie opowiedziano historię Magdy Ruszkowskiej, producentki pokazu najnowszej kolekcji marki Bizuu.

 

Magda Ruszkowska, jako bohaterka filmu udowadnia, że kiedy o czymś marzysz i wkładasz w to wystarczająco dużo pracy, wszystko jest możliwe. Spot opowiada historię kobiety, która dzięki swojej pasji realizuje jeden z najważniejszych projektów jej dotychczasowej kariery - produkuje pokaz najnowszej kolekcji Bizuu. Jest to drugi etap kampanii Renault „True Stories”, pierwszy nawiązywał do walentynek. Ideą akcji jest prezentowanie prawdziwych historii, w których samochody Renault odgrywają funkcjonalną rolę. Przygotowane na potrzeby kampanii filmowe opowieści są realizowane w autentycznych warunkach, stanowią relację rzeczywistych zdarzeń i prezentują pełne pasji życie bohaterów. Opowieściom zawsze towarzyszy jeden z nowych modeli Renault. W tej odsłonie jest to model Megane GrandCoupé.

Podobną narrację Renault będzie realizować przez cały rok, prezentując nowe modele samochodów. Wszystkie historie oraz kulisy ich powstania będą emitowane na stronie internetowej nowe.renault.pl. Kampania obejmuje działania w internecie i kinach. Za strategię komunikacji i kreację odpowiada agencja Publicis Poland. Zakupem mediów dla marki Renault zajmuje się OMD.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Procter&Gamble, Renault Polska, Semilac (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl