Reklamy ubezpieczycieli: Warta cztery razy więcej, Proama wyprzedziła PZU
W 2012 r. cennikowe wydatki reklamowe PZU było o połowę wyższe niż rok wcześniej, a Warty - prawie cztery razy wyższe. Jednak najwięcej przeznaczyła na reklamy Groupama, która weszła na polski rynek pod marką Proama.
Cennikowe wydatki na działania reklamowe Proamy (bez uwzględnienia internetu) wyniosły w ub.r. 77,3 mln zł. Marka, oferująca ubezpieczenia komunikacyjne, pojawiła się na polskim rynku pod koniec 2011 roku, a w kolejnych reklamach występowali jej konsultanci, prezentowani jako - co podkreśla hasło główne - „specjaliści do spraw ubezpieczeń”. Zresztą pierwsza kampania Proamy była utrzymana w konwencji rekrutacyjnej - ubezpieczyciel szukał w niej pracowników. Po kilku późniejszych kampaniach stricte produktowych, bieżący rok Proama zaczęła od kolejnej reklamy wizerunkowej, podkreślającej rolę osobistego doradcy ubezpieczeniowego w obsłudze każdego klienta (przeczytaj więcej i zobacz ten spot). Obsługą reklamową Proamy zajmują się agencje Change Integrated (kreacja) i Hypermedia Isobar (działania w internecie) oraz dom mediowy Mediacom Warszawa.
Cennikowy budżet reklamowy Grupy PZU wzrósł w ub.r. o 46,2 proc., przy czym wyniósł 4 mln zł mniej od Proamy. PZU latem odświeżył swój wizerunek, czemu towarzyszyła szeroko zakrojona kampania, której twarzą - jako moloch symbolizujący dawne czasy żegnane przez firmę - był Janusz Rewiński (więcej na ten temat). Natomiast kilka tygodni temu ubezpieczyciel ruszył z nowymi, futurystycznymi reklamami z kapitanem Nostresem w roli głównej (obejrzyj tę reklamę). Dla PZU pracują na stałe agencje PZL i K2 oraz dom mediowy Starlink.
Z kolei TUiR Warta cennikowo wydała w ub.r. na reklamy aż o 272 proc. więcej niż rok wcześniej. Wynika z głównie z jesiennej kampanii, w której firma promowała swoje nowe logo i hasło „warta zaufania” (przeczytaj więcej i zobacz spot). Akcja, przygotowana przez agencję Lowe GGK i dom mediowy Starcom, była największym projektem marketingowym w historii Warty.
Za to budżet reklamowy Link4 zmalał o 9,8 proc. W zeszłorocznych kampaniach ubezpieczyciela można było oglądać m.in. futbolistów amerykańskich, kierowców jeżdżących non stop po rondzie i staropolskiego Robin Hooda. Przygotowały je agencja Brasil i dom mediowy Starcom.
Cennikowe wydatki wszystkich firm ubezpieczeniowych wyniosły w ub.r. 409,4 mln zł, o 23,7 proc. więcej niż w 2011 roku. W ujęciu kwotowym ten wzrost wyniósł 78,3 mln zł, czyli niewiele więcej niż cennikowy budżet Proamy.
Cennikowe wydaki reklamowe ubezpieczycieli (bez internetu, dane Kantar Media) | ||
Wirtualnemedia.pl | 2012 rok | 2011 rok |
Groupama | 77 277 896 zł | - |
PZU | 73 282 583 zł | 50 134 508 zł |
Warta TUiR | 38 752 303 zł | 10 408 680 zł |
4Life Direct | 32 216 991 zł | 15 046 751 zł |
Link 4 | 31 039 709 zł | 34 392 191 zł |
wszystkie firmy | 409 367 166 zł | 331 040 622 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklamy ubezpieczycieli: Warta cztery razy więcej, Proama wyprzedziła PZU