Rekordowy zasięg internetu: 62,7 proc. Polaków, 18,9 mln osób
Korzystanie z internetu deklaruje już 62,7 proc. Polaków, co w przeliczeniu na populację daje 18,9 mln osób - wynika z badania NetTrack. Rośnie popularność Google, YouTube’a i Facebooka, a maleje Allegro, Interii i NK.pl.
Z najnowszego badania NetTrack - zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC od sierpnia do października br. - wynika, że z internetu korzysta już 62,7 proc. Polaków. W poprzedniej fali badania (marzec - maj br.) zadeklarowało to 59,7 proc., a we wcześniejszych - 57,5 proc. (listopad ub.r. - styczeń br.) oraz 56,7 proc. (sierpień - październik ub.r.).
Tym samym penetracja sieci pierwszy raz przekroczyła poziom 60 proc. W przeliczeniu na populację Polski liczba internautów jest obecnie szacowana na 18,905 mln osób. To o 1,8 mln więcej niż rok wcześniej.
Niezmiennie ponad dwie trzecie polskich internautów korzysta z sieci codziennie lub prawie każdego dnia, a ponad jedna piąta - kilka razy w tygodniu. 96 proc. łączy się z internetem w domu, a 30 proc. - także poza domem.
Zwyczaje |
||
|
VIII - X 2013 |
VIII - X 2012 |
Jak często korzysta z internetu? |
||
codziennie lub prawie codziennie |
68,2% |
68,1% |
kilka razy w tygodniu |
21,8% |
23,0% |
raz na tydzień |
6,1% |
5,0% |
kilka razy w miesiącu |
2,6% |
2,6% |
raz na miesiąc |
0,6% |
0,7% |
rzadziej niż raz na miesiąc |
0,7% |
0,6% |
trudno powiedzieć |
0,0% |
0,0% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Gdzie korzysta z internetu? |
||
w domu |
96,2% |
96,3% |
poza domem |
31,6% |
30,7% |
mobilnie, w drodze, w innym miejscu Hot Spot z WiFi |
8,0% |
- |
65 proc. polskich internautów stanowią osoby w wieku od 15 do 39 lat, natomiast tylko 7 proc. - ludzie mający 60 lat i więcej. Już 34 proc. użytkowników sieci, o 4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, ma wykształcenie podstawowe lub zasadnicze.
Profil internautów |
||
|
VIII - X 2013 |
VIII - X 2012 |
Płeć |
||
mężczyźni |
49% |
49% |
kobiety |
51% |
51% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Kategoria wieku |
||
15-24 lata |
25% |
27% |
25-39 lat |
40% |
39% |
40-59 lat |
28% |
29% |
60 lub więcej |
7% |
6% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Poziom wykształcenia |
||
podstawowe |
14% |
13% |
zasadnicze |
20% |
17% |
średnie |
41% |
41% |
wyższe |
25% |
29% |
Google rozpoznaje już 62,7 proc. polskich internautów (1,5 pkt proc. więcej niż przed rokiem), Facebooka - 44,9 proc. (wzrost o 6,2 pkt proc. w skali roku), a YouTube’a - 30,5 proc. (w górę o 8,4 pkt proc.). Za to Allegro straciło pod tym względem 4,7 pkt proc., Interia - 1,9 pkt proc., a NK.pl - 3,8 pkt proc.
Analogiczne zmiany nastąpiły w deklarowanej odwiedzalności tych serwisów.
Ranking |
||
|
VIII - X 2013 |
VIII - X 2012 |
Znajomość spontaniczna |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
62,7% |
61,2% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
49,3% |
54,0% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
44,9% |
38,7% |
ONET (www.onet.pl) |
42,5% |
41,1% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
40,2% |
37,4% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
30,5% |
22,1% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
18,4% |
20,3% |
NK.PL (www.nk.pl) |
17,8% |
21,6% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
12,6% |
10,3% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) |
9,8% |
- |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? |
||
GOOGLE (www.google.pl) |
92,8% |
90,4% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) |
63,6% |
59,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) |
62,2% |
65,3% |
ONET (www.onet.pl) |
55,8% |
55,0% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) |
52,2% |
52,0% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) |
47,2% |
44,8% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) |
30,9% |
32,5% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) |
30,5% |
33,8% |
NK.PL (www.nk.pl) |
22,1% |
38,0% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) |
15,6% |
- |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od sierpnia do października br. wyniosła 6 673 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.
Dołącz do dyskusji: Rekordowy zasięg internetu: 62,7 proc. Polaków, 18,9 mln osób