Rewelacyjny początek roku RMF FM
Duży spadek radiowej "Jedynki", Radia Maryja i Wawy, zyskuje RMF FM umacniając pozycję lidera - wynika z najnowszych badań.
Najnowsza fala badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company (listopad 2006 - styczeń 2007) pokazuje, że przełom 2006/2007 roku najlepszy był radia RMF FM.
Po kilku słabszych miesiącach udział radia RMF FM w rynku słuchalności wyniósł w ostatnim badaniu 22,6 proc. co w stosunku do analogicznego okresu rok temu (listopad 2005 - styczeń 2006) oznacza wzrost aż o 1,6 proc. Zasięg dzienny tej stacji osiągnął poziom ponad 28% i jest tym samym o 3,5% wyższy niż wynik drugiej w kolejności stacji radiowej.
Na drugim miejscu plasuje się Radio Zet z 19,4 proc. udziałem w rynku (poprzednio 18,8 proc.), na trzecim Program I Polskiego Radia z wynikiem 13,5 proc. (spadek o 1,5%), a na czwartym "Trójka" - 5,9 proc. (bez zmian).
Słuchalność stacji radiowych – Udział w rynku | ||
Listopad-styczeń 2007 | Listopad-styczeń 2006 | |
Stacje ogólnopolskie | ||
Radio RMF FM | 22,60% | 21,00% |
Radio Zet | 19,40% | 18,80% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 13,50% | 15,00% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 5,90% | 5,90% |
Radio Maryja | 2,00% | 2,70% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,70% | 0,50% |
Bis Polskie Radio | 0,40% | 0,40% |
Stacje ponadregionalne | ||
Radiostacja | 0,90% | 0,70% |
Radio Wawa | 0,90% | 1,10% |
Radio TOK FM | 0,80% | 0,70% |
Grupy radiowe | ||
Grupa TIME [46] | 8,40% | 8,20% |
Audytorium [17] | 5,40% | 5,50% |
Grupa AGORA [28] | 3,80% | 3,80% |
Grupa AD.POINT [11] | 1,70% | 1,60% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, listopad 2006 - styczeń 2007; próba: 23 040. |
Porównując dane "miesiąc do miesiąca" najchętniej słuchaną stacją radiową było radio RMF FM, które – w porównaniu do ostatniego badania - zyskało o 0,6 punkty proc.. Spadł udział w rynku Radia Zet.
Udział w rynku | ||
Listopad-styczeń 2007 | Październik - grudzień 2006 | |
Stacje ogólnopolskie | ||
Radio RMF FM | 22,60% | 22,00% |
Radio Zet | 19,40% | 19,80% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 13,50% | 13,70% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 5,90% | 5,60% |
Radio Maryja | 2,00% | 1,90% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 0,70% | 0,70% |
Bis Polskie Radio | 0,40% | 0,60% |
Stacje ponadregionalne | ||
Radiostacja | 0,90% | 1,00% |
Radio Wawa | 0,90% | 0,90% |
Radio TOK FM | 0,80% | 0,70% |
Grupy radiowe | ||
Grupa TIME [46] | 8,40% | 8,50% |
Audytorium [17] | 5,40% | 5,20% |
Grupa AGORA [28] | 3,80% | 3,90% |
Grupa AD.POINT [11] | 1,70% | 1,70% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, próba odpowiednio: 22 974, 91 882. |
Dołącz do dyskusji: Rewelacyjny początek roku RMF FM