Rewolucja bannerowa w internecie
Reklamowa rewolucja w portalu Gazeta.pl
Gazeta.pl jako pierwszy polski portal wprowadza do swojej oferty nowy, innowacyjny rodzaj bannera reklamowego o rozmiarach 300x600 pikseli. "Megabanner", który jest ponad sześciokrotnie większy od tradycyjnego bannera 486x60, jest obecnie największym bannerem reklamowym w polskim Internecie. Pierwszą firmą, która zdecydowała się na wykorzystanie tego nośnika reklamowego do swojej kampanii jest Telekomunikacja Polska SA.
"Megabanner" zmienia oblicze kampanii reklamowych w internecie. Przygotowując naszą ofertę wzorowaliśmy się na rozwiązaniach "New York Timesa", który jako pierwszy na świecie, wiosną tego roku, zastosował na stronach serwisu NYT.com wielkie formaty bannerów, zajmujące niemal pół ekranu - mówi Paweł Wujec, zastępca dyrektora portalu Gazeta.pl.
"Megabanner" jest pierwszym bannerem internetowym, który przypomina swym układem i wyglądem wielkoformatowe reklamy prasowe, publikowane w dziennikach, czy też kolorowych magazynach. Wiele z tych reklam można przenieść na "Megabanner". Banner o rozmiarach 300x600 poza stronami Gazeta.pl nie jest obecnie w ofercie innych portali. Cechą "Megabannera" jest publikowanie go na stronie artykułowej w otoczeniu treści redakcyjnych. Dzięki temu nie zasłania on informacji, do których użytkownik chce dotrzeć, jak to się dzieje w przypadku np. pop-up'a.
"Megabanner" powstał przede wszystkim z myślą o wizerunkowych kampaniach reklamowych. Z badań wynika, że wielkość bannera ma pozytywny wpływ na jego skuteczność marketingową. Dzięki niestandardowym rozmiarom oraz bezpośredniej styczności z treścią artykułu kampanie realizowane przy użyciu "Megabannerów" będą cieszyły się dużą skutecznością. Ta forma reklamy już na starcie cieszy się dużym zainteresowaniem. Mamy klientów na kilka następnych kampanii z wykorzystaniem "Megabannera" - podkreśla Agnieszka Kukuła, dyrektor sprzedaży internetowej w portalu Gazeta.pl
Telekomunikacja Polska SA zakupiła kilkaset tysięcy odsłon "Megabannera". Został on wykorzystany do promowania Pakietów Internetowych TP. Kampania TP SA będzie trwała w portalu Gazeta.pl przez cały sierpień.
Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie, zaproponowanej przez Gazeta.pl, innowacyjnej formy reklamy, gdyż nietypowy format bannera oraz jego rozmiary sprawiają, że użytkownik portalu ma dłuższy kontakt z reklamą. Dzięki temu bennerowi jest możliwy elegancki wizerunkowo przekaz - twierdzi Paweł Bodzon, Brand Manager Pakietów Internetowych TP.
Dołącz do dyskusji: Rewolucja bannerowa w internecie