RIM chce kupić sieć mobilnej reklamy
Podążając śladami swoich rywali takich jak Apple i Google, firma Research In Motion (RIM) przymierza się do zakupu sieci mobilnej reklamy.
'The Wall Street Journal' donosi, powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą, że producent smartfonów BlackBerry prowadził w ostatnich miesiącach rozmowy z siecią mobilnej reklamy Millennial Media na temat ewentualnego przejęcia.
Negocjacje utknęły jednak w martwym punkcie po tym jak obie strony nie mogły się porozumieć co do wartości transakcji. Firma Millennial Media, która wyświetla reklamy we własnej sieci mobilnych witryn, a także pośredniczy w sprzedaży reklam grupie innych sieci, rzekomo żądała od 400 do 500 milionów dolarów, co dla RIM było zbyt wygórowaną sumą.
Dla porównania Google kupiło AdMob za 750 milionów dolarów. Z kolei Apple za nieujawnioną kwotę przejęło Quatro Wireless. Producent BlackBerry twierdził, że w obu przypadkach przepłacono za wymienione sieci.
Dołącz do dyskusji: RIM chce kupić sieć mobilnej reklamy