RMF FM i Radio ZET zyskują słuchaczy, Jedynka z największym spadkiem
Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najbardziej straciła Jedynka - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od maja do lipca 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,1 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,9 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14,1 proc., po wzroście o 0,5 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,5 proc., po spadku o 1,3 pkt. proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,1 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,1 proc. (+ 0,2 pkt. proc.).
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | maj 2011 : lipiec 2011 | maj 2012 : lipiec 2012 | maj 2013 : lipiec 2013 | maj 2014 : lipiec 2014 | maj 2015 : lipiec 2015 | maj 2016 : lipiec 2016 |
Radio RMF FM | 25,5% | 24,8% | 25,6% | 24,6% | 24,2% | 25,1% |
Radio ZET | 16,6% | 15,6% | 14,7% | 15,2% | 13,6% | 14,1% |
Jedynka | 11,7% | 11,8% | 10,2% | 10,4% | 9,8% | 8,5% |
Trójka | 8,0% | 8,6% | 7,2% | 7,2% | 7,9% | 7,8% |
VOX FM | 1,7% | 1,8% | 1,7% | 3,5% | 3,9% | 4,1% |
Radio Maryja | 2,1% | 2,3% | 2,2% | 2,1% | 1,8% | 1,8% |
Radio TOK FM | 1,3% | 1,2% | 1,1% | 1,3% | 1,6% | 1,8% |
ANTYRADIO | - | - | - | 0,9% | 1,1% | 1,2% |
RMF Classic | 0,8% | 0,9% | 0,9% | 1,0% | 1,1% | 1,1% |
Dwójka | 0,6% | 0,5% | 0,6% | 0,4% | 0,5% | 0,6% |
Czwórka | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,4% |
Radio Muzo.fm | 0,1% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | maj 2015 : lipiec 2015 | sierpień 2015 : październik 2015 | listopad 2015 : styczeń 2016 | luty 2016 : kwiecień 2016 | maj 2016 : lipiec 2016 |
Radio RMF FM | 24,2% | 24,8% | 24,1% | 24,9% | 25,1% |
Radio ZET | 13,6% | 14,2% | 13,6% | 13,6% | 14,1% |
Jedynka | 9,8% | 9,4% | 9,5% | 8,8% | 8,5% |
Trójka | 7,9% | 8,0% | 8,6% | 8,0% | 7,8% |
VOX FM | 3,9% | 3,5% | 4,2% | 4,1% | 4,1% |
Radio Maryja | 1,8% | 1,9% | 2,0% | 1,7% | 1,8% |
Radio TOK FM | 1,6% | 1,4% | 1,8% | 1,8% | 1,8% |
ANTYRADIO | 1,1% | 1,1% | 1,3% | 1,4% | 1,2% |
RMF Classic | 1,1% | 1,1% | 1,4% | 1,3% | 1,1% |
Dwójka | 0,5% | 0,7% | 0,5% | 0,5% | 0,6% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,4% |
Radio Muzo.fm | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,2% | 0,2% |
N= | 20 972 | 21 017 | 21 045 | 20 940 | 20 898 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM i Radio ZET zyskują słuchaczy, Jedynka z największym spadkiem
Chociaż i tak uważam, że te wyniki nie mają żadnego znaczenia. Liczy się misja i wartościowy program, a nie słupki słuchalności, które są szalenie ważne, ale dla nadawców komercyjnych. Dla mnie liczy się to, że od początku roku Jedyneczka znowu jest radiem, którego chce się słuchać godzinami i nie ma się dość! Wraz z odejściem Kamila Dąbrowy definitywnie skończyło się coś na literę "L", a na antenie zaczęły być propagowane właściwe wartości :!: I bardzo dobrze. A czy jest 8%, 18% czy 0,8% - to bez znaczenia... Szkoda, że Polskie Radio w ogóle nie wycofa się z tych niepotrzebnych dla niego badań słuchalności.
maj 2016 - lipiec 2016 - 8,5%
Ale pewnie, po co w ogóle powoływać się na jakieś dane? Wystarczy wrzucić coś na fejsa, udostępnić 1000 razy i wtedy stanie się to prawdą...
marzec 2016 - maj 2016 - 8,4%
kwiecień 2016 - czerwiec 2016 - 8,0%
maj 2016 - lipiec 2016 - 8,5%
Jeszcze jakieś pytania? :D
Owszem, jeśli porównywać słuchalność Jedynki teraz z analogicznym okresem rok temu, to teraz jest niższa, natomiast Jedynka ZYSKAŁA na słuchalności, jeśli przeanalizujemy słuchalność z ostatnich kilku miesięcy. Do tej pory Jedynka tylko traciła, teraz jest zysk :!: