SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET - mniej

W marcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły na reklamach jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Wpływy RMF FM zwiększyły się prawie dwukrotnie, natomiast spadek tych przychodów zanotowało Radio ZET.

Z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam – bez uwzględnienia autopromocji – 33,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a 32,4 proc. więcej – licząc z autopromocją. Natomiast same wydatki na autopromocję cennikowo zmniejszyły się w skali roku o 8,1 proc.

„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW” – mniej

Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

Wśród głównych rozgłośni swoje cennikowe przychody reklamowe najbardziej zwiększyły Program III Polskiego Radia i RMF FM (Grupa RMF) – odpowiednio o 87,5 i 80,3 proc. Spory wzrost tych wpływów zanotował też Program I Polskiego Radia, który w marcu ub.r. nie znalazł się w ogóle w czołowej piątce zestawienia.

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe Eski Wrocław (Grupa Radiowa Time) były w marcu br. o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej. Natomiast Radio ZET (Eurozet) zarobiło z reklam 7,1 proc. mniej niż w marcu ub.r.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
 III.2011III.2010
RMF FM99 735 770 zł55 317 665 zł
Radio ZET46 367 850 zł49 885 685 zł
Program 3 Polskiego Radia13 565 540 zł7 235 575 zł
Program 1 Polskiego Radia6 607 930 zł1 959 985 zł
Eska Wrocław5 077 942 zł5 156 942 zł
monitorowane stacje razem277 723 823 zł207 919 263 zł
   
monitorowane stacje razem - z autopromocją283 426 606 zł214 127 521 zł
monitorowane stacje razem - autopromocja5 702 783 zł6 208 258 zł


 

Dołącz do dyskusji: RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET - mniej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mysia
dlatego od pewnego czasu słucham radia zet bo tam jest wyraźnie mniej reklam niż w rfm fm
odpowiedź
User
korbik
zgadzam się z 'mysią'. swoją drogą czy to dobrze, że Polskie Radio tak bardzo idzie w reklamy? Wszak z abonamentu jednak kasę mają.
odpowiedź
User
Blondie
nie dziwi, biorąc pod uwagę że rmf to już praktycznie tylko reklamy i wielka kumulacja. Szkoda że kasa przyćmiła wszystko.
odpowiedź