RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET - mniej
W marcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły na reklamach jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Wpływy RMF FM zwiększyły się prawie dwukrotnie, natomiast spadek tych przychodów zanotowało Radio ZET.
Z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam – bez uwzględnienia autopromocji – 33,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a 32,4 proc. więcej – licząc z autopromocją. Natomiast same wydatki na autopromocję cennikowo zmniejszyły się w skali roku o 8,1 proc.
„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW” – mniej
Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół
Wśród głównych rozgłośni swoje cennikowe przychody reklamowe najbardziej zwiększyły Program III Polskiego Radia i RMF FM (Grupa RMF) – odpowiednio o 87,5 i 80,3 proc. Spory wzrost tych wpływów zanotował też Program I Polskiego Radia, który w marcu ub.r. nie znalazł się w ogóle w czołowej piątce zestawienia.
Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe Eski Wrocław (Grupa Radiowa Time) były w marcu br. o 1,5 proc. niższe niż rok wcześniej. Natomiast Radio ZET (Eurozet) zarobiło z reklam 7,1 proc. mniej niż w marcu ub.r.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
III.2011 | III.2010 | |
RMF FM | 99 735 770 zł | 55 317 665 zł |
Radio ZET | 46 367 850 zł | 49 885 685 zł |
Program 3 Polskiego Radia | 13 565 540 zł | 7 235 575 zł |
Program 1 Polskiego Radia | 6 607 930 zł | 1 959 985 zł |
Eska Wrocław | 5 077 942 zł | 5 156 942 zł |
monitorowane stacje razem | 277 723 823 zł | 207 919 263 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 283 426 606 zł | 214 127 521 zł |
monitorowane stacje razem - autopromocja | 5 702 783 zł | 6 208 258 zł |
Dołącz do dyskusji: RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET - mniej