RMF FM liderem reklamy radiowej, zyskują TOK FM i „Trójka”
W październiku br. polskie stacje radiowe zarobiły z reklam 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wpływy reklamowe zanotowało RMF FM, a największe wzrosty tych przychodów - TOK FM i „Trójka”.
Cennikowe wpływy reklamowe polskich stacji radiowych w październiku br. wyniosły 239,8 mln zł, co oznacza wzrost w skali roku o 22,2 proc. – wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Liderujące w tym segmencie RMF FM (Grupa RMF) „na papierze” zarobiło z reklam 25 proc. więcej niż rok wcześniej, a Radio ZET (Eurozet)– 16,3 proc. więcej.
Z kolei największy wzrost cennikowych wpływów reklamowych w skali roku – wynoszący 82,2 proc. – zanotowało TOK FM (Agora). Przychody reklamowe „Trójki” (Polskie Radio) zwiększyły się natomiast o 69,4 proc.
Wśród stacji z sieci Eska (Grupa Radiowa Time) najbardziej wzrosły wpływy reklamowe rozgłośni w Łodzi (o 44 proc.) i Warszawie (o 41,4 proc.). Najwięcej z reklam, tak jak rok wcześniej, zarobiła Eska Wrocław.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
X.2010 | X.2009 | |
RMF FM | 70 741 870 zł | 56 558 444 zł |
Radio ZET | 45 136 845 zł | 38 795 775 zł |
Program 3 Polskiego Radia | 9 209 350 zł | 5 436 200 zł |
Eska Wrocław | 5 034 522 zł | 4 957 310 zł |
Eska Warszawa | 4 798 020 zł | 3 393 670 zł |
Eska Poznań | 4 103 260 zł | 4 008 980 zł |
TOK FM | 3 941 115 zł | 2 162 940 zł |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 3 799 702 zł | 3 120 796 zł |
Eska Łódź | 3 556 358 zł | 2 469 664 zł |
Eska Trójmiasto | 3 143 968 zł | 2 941 496 zł |
monitorowane stacje razem | 239 798 402 zł | 196 214 471 zł |
Dołącz do dyskusji: RMF FM liderem reklamy radiowej, zyskują TOK FM i „Trójka”