SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RMF FM nadal ze spadkiem wpływów z reklam, mocno w górę Radio Zet i Eska Warszawa (Top10)

W pierwszym kwartale br. RMF FM było jedyną z czołówki 10 największych pod względem wpływów z reklam rozgłośnią, która miała niższe przychody niż przed rokiem. Największe wzrosty wpływów z reklam odnotowały z kolei Radio Zet i Eska Warszawa.

Stacje radiowe zarobiły na emisji reklam w I kwartale br. 1,73 mld zł, czyli 10,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Pozycję lidera utrzymuje wciąż RMF FM, mimo że nadal widoczny jest spadek jej przychodów z reklam względem tego samego okresu ub.r. Stacja zmniejszyła je w skali roku o 11,2 proc., z 491 do 436,1 mln zł. Przypomnijmy, że spadek ten widoczny w danych cennikowych jest skutkiem wprowadzonej kilka miesięcy nowej polityki handlowej tego nadawcy – postanowił zrezygnować z tzw. low costów i od jakiegoś czasu nie emituje w tak dużym zakresie jak wcześniej reklam kilku największych radiowych reklamodawców, m.in. Olimp Laboratories czy Natur Produkt Zdrovit. Podobnie było z Aflofarm Farmacja Polska, jednak kilka tygodni temu – po długich negocjacjach - stacja wznowiła współpracę reklamową z tym marketerem.

Wiceliderem radiowych wpływów z reklam jest Radio Zet, które w omawianym okresie zarobiło 318,6 mln zł, czyli 36,2 proc. więcej niż przed rokiem.

Trzecie miejsce na podium niezmiennie należy do Programu III Polskiego Radia z przychodami w wysokości 120,2 mln zł, 19,7 proc. wyższymi w porównaniu do roku ub.

Kolejne miejsca zajmują: Program I Polskiego Radia z wpływami w kwocie 65,2 mln zł (wzrost o 26,8 proc.) i Tok FM z przychodami w wysokości 46,6 mln zł (wzrost o 24,4 proc.).

Vox FM zarobiło 45,2 mln zł (wzrost o 21,8 proc.), a Eska Warszawa – 25,7 mln zł (wzrost o 33,3 proc.).

W RMF Classic reklamodawcy wydali 22 mln zł (wzrost o 11,7 proc.), w Esce Poznań 21,1 mln zł (wzrost o 19,6 proc.), a w Złotych Przebojach Poznań – 20,7 mln zł (wzrost o 3,5 proc.).

Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10)
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)
WIRTUALNEMEDIA.PLI-III 2017I-III 2018zmiana proc.
RMF FM490 999 710 zł436 122 938 zł-11,2
ZET234 019 170 zł318 633 035 zł36,2
PR 3100 401 490 zł120 220 160 zł19,7
PR 151 431 590 zł65 195 685 zł26,8
TOK FM37 509 783 zł46 649 515 zł24,4
VOX FM37 126 650 zł45 227 530 zł21,8
ESKA Warszawa19 301 370 zł25 737 890 zł33,3
RMF Classic19 720 015 zł22 020 310 zł11,7
ESKA Poznań17 696 448 zł21 171 900 zł19,6
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań19 989 711 zł20 680 506 zł3,5
Razem1 561 784 812 zł1 729 431 339 zł10,7

.

Dołącz do dyskusji: RMF FM nadal ze spadkiem wpływów z reklam, mocno w górę Radio Zet i Eska Warszawa (Top10)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dra
wirtualnemedia.pl to witryna chroniaca przestepcze portale w internecie. Kasuje demaskacyjne posty, ktore naswietlaja wykryte przestepcze mechanizmy w virtualu. Po trochu ich rozumiem, bo zyja z bezprawnej dzialalnosci innych. Dlatego usuwaja wpisy, ktore moglyby zaszkodzic branzy cwaniakow.

Jako ekspert od wirtualu i fachowiec do zwalczania nierzetelnych portali, ich moderatorow i adminow zapraszam po wiedze jak podle dziala virtual i poradniki na wirtualny dysk, pod adresem utn.pl/Interia-Mordoru
DeRick
odpowiedź
User
ton nadaje
Niech RMF-y odciągną sobie straty z rynku reklamowego z wynagrodzenia Bogusia Zalewskiego. To niestety tak działa, że jak stacja zaczyna swoimi głównymi głosami totalnie przekraczać granice przyzwoitości, odbija się na pozyskaniu nowych i utrzymaniu byłych klientów. I żadne zaklęcia o zmianie strategii reklamowej tej prostej prawdy nie zakrzyczą...
odpowiedź
User
ton nadaje
W uzupełnieniu. To nie tak, że Broker FM trzymał przez trzy miesiące ręce w kieszeni, a RRM Eurozetu wykonało nagle kawał dobrej roboty. To KLIENCI zdecydowali, że pomimo znacznie mniejszego zasięgi kampanii wybierali Radio ZET.
odpowiedź