RMF FM nadal ze spadkiem wpływów z reklam, mocno w górę Radio Zet i Eska Warszawa (Top10)
W pierwszym kwartale br. RMF FM było jedyną z czołówki 10 największych pod względem wpływów z reklam rozgłośnią, która miała niższe przychody niż przed rokiem. Największe wzrosty wpływów z reklam odnotowały z kolei Radio Zet i Eska Warszawa.
Stacje radiowe zarobiły na emisji reklam w I kwartale br. 1,73 mld zł, czyli 10,7 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).
Pozycję lidera utrzymuje wciąż RMF FM, mimo że nadal widoczny jest spadek jej przychodów z reklam względem tego samego okresu ub.r. Stacja zmniejszyła je w skali roku o 11,2 proc., z 491 do 436,1 mln zł. Przypomnijmy, że spadek ten widoczny w danych cennikowych jest skutkiem wprowadzonej kilka miesięcy nowej polityki handlowej tego nadawcy – postanowił zrezygnować z tzw. low costów i od jakiegoś czasu nie emituje w tak dużym zakresie jak wcześniej reklam kilku największych radiowych reklamodawców, m.in. Olimp Laboratories czy Natur Produkt Zdrovit. Podobnie było z Aflofarm Farmacja Polska, jednak kilka tygodni temu – po długich negocjacjach - stacja wznowiła współpracę reklamową z tym marketerem.
Wiceliderem radiowych wpływów z reklam jest Radio Zet, które w omawianym okresie zarobiło 318,6 mln zł, czyli 36,2 proc. więcej niż przed rokiem.
Trzecie miejsce na podium niezmiennie należy do Programu III Polskiego Radia z przychodami w wysokości 120,2 mln zł, 19,7 proc. wyższymi w porównaniu do roku ub.
Kolejne miejsca zajmują: Program I Polskiego Radia z wpływami w kwocie 65,2 mln zł (wzrost o 26,8 proc.) i Tok FM z przychodami w wysokości 46,6 mln zł (wzrost o 24,4 proc.).
Vox FM zarobiło 45,2 mln zł (wzrost o 21,8 proc.), a Eska Warszawa – 25,7 mln zł (wzrost o 33,3 proc.).
W RMF Classic reklamodawcy wydali 22 mln zł (wzrost o 11,7 proc.), w Esce Poznań 21,1 mln zł (wzrost o 19,6 proc.), a w Złotych Przebojach Poznań – 20,7 mln zł (wzrost o 3,5 proc.).
Wpływy reklamowe stacji radiowych (TOP 10) | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III 2017 | I-III 2018 | zmiana proc. |
RMF FM | 490 999 710 zł | 436 122 938 zł | -11,2 |
ZET | 234 019 170 zł | 318 633 035 zł | 36,2 |
PR 3 | 100 401 490 zł | 120 220 160 zł | 19,7 |
PR 1 | 51 431 590 zł | 65 195 685 zł | 26,8 |
TOK FM | 37 509 783 zł | 46 649 515 zł | 24,4 |
VOX FM | 37 126 650 zł | 45 227 530 zł | 21,8 |
ESKA Warszawa | 19 301 370 zł | 25 737 890 zł | 33,3 |
RMF Classic | 19 720 015 zł | 22 020 310 zł | 11,7 |
ESKA Poznań | 17 696 448 zł | 21 171 900 zł | 19,6 |
ZŁOTE PRZEBOJE Poznań | 19 989 711 zł | 20 680 506 zł | 3,5 |
Razem | 1 561 784 812 zł | 1 729 431 339 zł | 10,7 |
.
Dołącz do dyskusji: RMF FM nadal ze spadkiem wpływów z reklam, mocno w górę Radio Zet i Eska Warszawa (Top10)
Jako ekspert od wirtualu i fachowiec do zwalczania nierzetelnych portali, ich moderatorow i adminow zapraszam po wiedze jak podle dziala virtual i poradniki na wirtualny dysk, pod adresem utn.pl/Interia-Mordoru
DeRick