RMF FM umacnia pozycję lidera
Liderem rynku stacji ogólnopolskich pozostaje radio RMF FM, które utrzymuje sporą przewagę nad Radiem Zet.
Udziały radia RMF FM w rynku słuchalności wyniosły w ostatnim badaniu (II– IV.06) 21,6 proc. co w stosunku do poprzedniej fali ( (I – III.06) oznacza wzrost o 0,2 proc. - wynika z najnowszych danych badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company.
Na drugim miejscu plasuje się Radio Zet z 19,0 proc. udziałem w rynku (poprzednio 18,8 proc.), na trzecim Program I Polskiego Radia z wynikiem 14,3 proc. (spadek o 0,6%), a na czwartym "Trójka" - 6,2 proc. (wzrost o 0,1 proc.).
Kolejne Radio Maryja – 2,4 proc. (spadek o 0,1 proc.), Radio Bis – 0,8 proc. (wzrost o 0,1 proc.), Dwójka – 0,8 proc. (wzrost o 0,1 proc.).
Nie zmienił się udział w rynku rozgłośni ponadregionalnych. Natomiast wśród grup radiowych liderem pozostaje Grupa Time, która ma 7,9 proc. udział w rynku (bez zmian). Na drugim miejscu Audytorium 17 z udziałem na poziomie 5 proc. (bez zmian). Grupa radiowa Agora ma 4,6 proc. udziału (wzrost o 0,2 proc.), a Ad.point – 1,6 proc. (wzrost o 0,1 proc.).
Słuchalność stacji radiowych luty-kwiecień 2006 | |||
Udział w rynku (%) | Zasięg tygodniowy | Zasięg dzienny | |
Stacje ogólnopolskie | |||
Radio RMF FM | 21,60% | 74,40% | 27,20% |
Radio Zet | 19,00% | 68,00% | 24,10% |
Jedynka | 14,30% | 45,10% | 15,80% |
Trójka | 6,20% | 40,40% | 7,30% |
Radio Maryja | 2,40% | 18,10% | 3,90% |
Bis Polskie Radio | 0,80% | 8,50% | 1,00% |
Dwójka | 0,80% | 23,40% | 1,20% |
Stacje ponadregionalne | |||
Radio TOK FM | 0,80% | 4,60% | 1,10% |
Radio Wawa | 0,80% | 10,00% | 1,40% |
Radiostacja | 0,60% | 5,40% | 1,30% |
Grupy radiowe | |||
Grupa TIME [43] | 7,90% | 33,00% | 10,70% |
Audytorium 17 [17] | 5,00% | 48,80% | 7,70% |
Grupa AGORA [28] | 4,60% | 28,00% | 6,10% |
Grupa AdPoint [11] | 1,60% | 8,90% | 2,60% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, luty-kwiecień, próba: 22 976 |
wyniki za I kwartał 2006
Dołącz do dyskusji: RMF FM umacnia pozycję lidera