RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET. Jedynka z największym spadkiem
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce należy do RMF FM. Największy wzrost zanotowało ZET Chilli, zaś najwięcej straciła Jedynka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,8 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 5,98 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14,2 proc., po spadku o 2,74 proc. Tym samym przewaga RMF FM nad Radiem ZET zwiększyła się z 8,8 pkt. proc. do 10,6 pkt. proc.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,4 proc., po spadku o 14,55 proc. - największym w zestawieniu.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 11,11 proc.
Pierwszą piątkę zamyka stacja VOX FM, której udział w badanym okresie wyniósł 3,5 proc. (wzrost o 2,94 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło ZET Chilli, które zajęło 12. lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 300 proc. do 0,4 proc.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | sierpień 2010 : paźdz. 2010 | sierpień 2011 : paźdz. 2011 | sierpień 2012 : paźdz. 2012 | sierpień 2013 : paźdz. 2013 | sierpień 2014 : paźdz. 2014 | sierpień 2015 : październik 2015 |
RMF FM | 27,5% | 27,2% | 25,6% | 23,7% | 23,4% | 24,8% |
Radio Zet | 15,9% | 16,1% | 15,2% | 14,5% | 14,6% | 14,2% |
Jedynka | 12,4% | 11,1% | 12,0% | 11,1% | 11,0% | 9,4% |
Trójka | 7,3% | 8,2% | 7,9% | 7,2% | 7,2% | 8,0% |
VOX | 1,4% | 1,4% | 1,7% | 1,5% | 3,4% | 3,5% |
Radio Maryja | 1,7% | 2,1% | 2,7% | 2,2% | 1,9% | 1,9% |
TOK FM | 1,4% | 1,2% | 1,1% | 1,0% | 1,2% | 1,4% |
RMF Classic | 0,6% | 0,6% | 0,8% | 1,0% | 1,0% | 1,1% |
Antyradio | - | - | - | - | 0,6% | 1,1% |
Dwójka | 0,7% | 0,7% | 0,5% | 0,4% | 0,6% | 0,7% |
Czwórka | 0,2% | 0,4% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Zet Chili | - | - | - | - | 0,1% | 0,4% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,2% | 0,1% | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,2% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) | sierpień 2014 : październik 2014 | listopad 2014 : styczeń 2015 | luty 2015 : kwiecień 2015 | maj 2015 : lipiec 2015 | sierpień 2015 : październik 2015 |
RMF FM | 23,4% | 24,5% | 25,5% | 24,2% | 24,8% |
Radio Zet | 14,6% | 13,8% | 13,4% | 13,6% | 14,2% |
Jedynka | 11,0% | 9,9% | 9,3% | 9,8% | 9,4% |
Trójka | 7,2% | 7,2% | 7,3% | 7,9% | 8,0% |
VOX | 3,4% | 3,7% | 4,1% | 3,9% | 3,5% |
Radio Maryja | 1,9% | 2,0% | 1,8% | 1,8% | 1,9% |
TOK FM | 1,2% | 1,4% | 1,2% | 1,6% | 1,4% |
RMF Classic | 1,0% | 1,2% | 1,1% | 1,1% | 1,1% |
Antyradio | 0,6% | 0,8% | 1,0% | 1,1% | 1,1% |
Dwójka | 0,6% | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,7% |
Czwórka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,5% |
Zet Chili | 0,1% | 0,2% | 0,3% | 0,3% | 0,4% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN | 0,1% | 0,1% | 0,3% | 0,2% | 0,2% |
N= | 21 103 | 20 943 | 21 026 | 20 972 | 21 017 |
Dołącz do dyskusji: RMF FM zwiększa przewagę nad Radiem ZET. Jedynka z największym spadkiem