RMF utrzymuje pozycję lidera
Radiowa "Jedynka" zanotowała najgorszy wynik w ostatnich latach, RMF i Zetka w dół - wynika z najnowszych danych.
Stacje ogólnopolskie tracą udział w rynku - wynika z najświeższych danych badania instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company.
W okresie III-V 2005 pozycję lidera utrzymało radio RMF, ale w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku udział w rynku zmniejszył o 2,7%.
Drugie miejsce zajmuje w dalszym ciągu Radio Zet, które zanotowało spadek o 1,6% a trzecie radiowa "Jedynka", której wyniki pogorszyły się drastycznie. W badanym okresie stacja miała tylko 14% udziału w rynku.
Udział w rynku słuchalności | ||
III-V 2005 | III-V 2004 | |
22,1% | 24,9% | |
19,7% | 21,3% | |
14,0% | 15,4% | |
5,5% | 5,4% | |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych |
Porównując najnowsze wyniki z danymi za I kwartał 2005 roku warto zauważyć wzrost udziału w rynku radia RMF FM oraz spadek pozostałych rozgłośni ogólnopolskich.
Udział w rynku słuchalności | ||
III-V 2005 | II-IV 2005 | |
22,1% | 21,6% | |
19,7% | 19,9% | |
14,0% | 15,4% | |
5,5% | 5,9% | |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych |
Dynamicznie rośnie słuchalność radia RMF FM wśród kobiet w wieku 25-39 lat. Pozostałe trzy konkurencyjne stacje ogólnopolskie tracą w tej grupie docelowej. Niemal 1/3 pań w tym wieku w przeciętnym dniu analizowanego okresu ustawia swój odbiornik na radio RMF FM i słucha tej stacji średnio przez 3 godziny i 43 minuty, a udział tej stacji wynosi 29,2%. Kolejna rozgłośnia w rankingu traci w tym targecie do lidera, aż 6%, a dystans ten powiększa się na przestrzeni ostatnich dwóch fal badawczych.
KOBIETY W WIEKU 25-39 LAT | ||||
| Udział w rynku | Zasięg dzienny | ||
| II - IV 2005 | III - V 2005 | II - IV 2005 | III - V 2005 |
RMF FM | 27,5% | 29,2% | 30,8% | 33,0% |
Radio Zet | 25,5% | 23,2% | 28,3% | 27,1% |
Polskie Radio Program 3 | 6,7% | 6,6% | 7,3% | 7,2% |
Polskie Radio Program 1 | 4,9% | 4,2% | 7,3% | 7,0% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, próba odpowiednio - 3 423 i 3 383 respondentów dla każdego z okresów |
Dołącz do dyskusji: RMF utrzymuje pozycję lidera