Marketerzy o współpracy z Robertem Lewandowskim: doskonały ambasador, nie przyćmiewa marki
Robert Lewandowski jako ambasador marki spisuje się bezbłędnie. Jest silną, autentyczną osobowością, dzięki czemu konsumenci chętnie sięgają po reklamowane jego twarzą produkty - oceniają dla portalu Wirtualnemedia.pl przedstawicielki marek head&shoulders i Huawei, które firmuje polski piłkarz.
Według najnowszych badań Havas Sports&Entertainment Robert Lewandowski jest najlepiej rozpoznawalnym polskim piłkarzem - kojarzy go 90 proc. respondentów. Koreluje to z sympatią do sportowca - lubi go 44 proc. badanych. Nic dziwnego, że reklamodawcy chętnie sięgają po wizerunek "Lewego" w swoich kampaniach reklamowych. Jak szacują eksperci marketingu sportowego dla portalu Wirtualnemedia.pl, Lewandowski rozpoczyna negocjacje za udział w pojedynczej kampanii od miliona złotych.
Jak najpopularniejszy obecnie polski piłkarz radzi sobie jako ambasador marek?
head&shoulders: Lewandowski odmłodził markę
- Z pewnością możemy potwierdzić, że kampania z Lewandowskimi wpływa na wzrost sprzedaży naszego produktu - mówi o skuteczności współpracy Agata Przybyła, brand manager hair care Procter&Gamble Polska na region Europy Centralnej, odpowiedzialna za markę head&shoulders.
Lewandowski rozpoczął współpracę ambasadorską z firmą wiosną 2016 roku. Szampony head&shoulders promuje z żoną Anną nie tylko w Polsce, ale i na kilku rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
- Kolejne kampanie z Anią i Robertem przynoszą nam znakomite wyniki - twierdzi Agata Przybyła. - Z Robertem zaczęliśmy współpracę przy okazji Euro 2016. Od tego czasu temat piłki nożnej, przygotowywania się do ważnych zawodów, w czym nasz produkt ma dodawać pewności siebie, bardzo się sprawdza w naszej komunikacji. Head&Shoulders potrzebował odmłodzenia grupy docelowej, co udało nam się osiągnąć dzięki kampanii z Robertem - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Przybyła.
W kwietniu tego roku ruszyła kolejna międzynarodowa kampania head&shoulders Men Ultra z węglem, w której bierze udział Lewandowski. Piłkarz i jego żona zostali także twarzami nowej linii Supreme Repair dla kobiet i mężczyzn. Kolejne projekty z udziałem małżeństwa sportowców to zdaniem Magdaleny Sobieraj, local lelivery hair Care ABM, Central Europe w Procter& Gamble Polska, to wypadkowa ich wizerunku oraz zaangażowania we współpracę.
- Myślę, że to wyjątkowa i kultowa w Polsce para, a właściwie team sportowy. Każdy kolejny rok współpracy pozwala nam lepiej się rozumieć i osiągać wspólnie coraz lepsze rezultaty - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Sobieraj. - Lewandowscy podczas współpracy są zawsze profesjonalni, zawsze na czas, przygotowani, są otwarci na różne propozycje - dodaje Agata Przybyła.
Huawei: Robert idealnie wpasowuje się w hasło "Make it possible"
Od kilku lat Robert Lewandowski jest także międzynarodowym ambasadorem technologicznej marki Huawei. Piłkarz występuje w reklamach flagowych produktów chińskiego producenta - ostatnio promuje smartfona P20 Pro, razem z modelką i aktorką Gal Gadot. Z kolei w kampanii Huawei Mate 10 #TheUltimate wciela się w blogera technologicznego. W dniu startu mundialu ruszyła akcja pokazująca Lewandowskiego z bardziej osobistej strony. W serii filmów "Fani od zawsze" o piłkarzu opowiadają jego przyjaciele - Marek, Robert i Marcin.
- Zdarzają się ambasadorzy, którzy swoim wizerunkiem przesłaniają wręcz markę. W przypadku naszej współpracy z Robertem Lewandowskim nie ma o tym mowy - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Dorota Haller, dyrektor ds. marketingu, komunikacji i digital Huawei Polska. Zdaniem szefowej marketingu Huawei, Lewandowski idealnie wpasowuje się w hasło przewodnie marki dzięki stojącej za nim, autentycznej historii.
- Badamy postrzeganie marki oraz odbiór Roberta. Z badań jasno wynika, że jest on silnym ambasadorem mocnej marki i nie przyćmiewa Huawei. Współpraca ta jest spójna z claimem brandu "Make it possible". Robert Lewandowski jest esencją tego hasła - chłopak z trudnym dzieciństwem, którego kariera nie zawsze była usłana różami, do swojego sukcesu doszedł ciężką pracą i wiarą. He made it possible - ocenia Dorota Haller.
W związku z mundialem, Huawei przygotował także dodatkową aktywację z udziałem swojego ambasadora.
- Uruchamiamy promocję, w której fani mają szansę wygrać wyjazd na mecz i spotkanie z Robertem Lewandowskim. Wystarczy, że kupią Huawei P20 lub P20 Pro, zarejestrują zakup i zrobią zdjęcie nowym telefonem, w którym pokażą, jak kibicują biało – czerwonym. Nie jesteśmy oficjalnym partnerem FIFA ani sponsorem mistrzostw, zatem nasza komunikacja nie jest o tej imprezie, ale w naturalny sposób nawiązuje do sportowych emocji i postaci naszego ambasadora - tłumaczy Dorota Haller.
Robert Lewandowski jako marka osobista
Lewandowski oprócz opisanych wyżej kontraktów reklamuje jako globalny ambasador polską markę Oshee (obejmującą m.in. napoje izotoniczne i funkcjonalne oraz produkty witaminowe). Wcześniej przez osiem lat współpracował z Coca-Colą.
Współprace reklamowe nawiązuje również w ramach kontraktu z Bayernem Monachium (promuje sponsorów klubu - Nike czy Goodyear). Z kolei w ramach gry dla reprezentacji Polski Lewandowski występuje z drużyną w kampaniach sponsorów - Vistuli czy Lotosu.
Polski piłkarz w ostatnich tygodniach zatrudnił agencję Lagardère Sports, która odpowiada za komercyjne wykorzystanie jego wizerunku na arenie międzynarodowej. W Polsce zaś strategią reklamowo-marketingowej aktywności Lewandowskiego (a także jego żony Anny) i zajmują się dedykowana agencja Stor9 oraz dom mediowy RL Media.
Gdzie obejrzeć mundial?
14 czerwca 2018 roku wystartowały mistrzostwa świata w piłce nożnej, które tym razem odbywają się w Rosji. Wszystkie mecze transmituje Telewizja Polska. Rozgrywki można oglądać także na dedykowanych kanałach w ofercie TVP i Canal+ w jakości 4K. Polacy w fazie grupowej zmierzą się z Senegalem, Kolumbią i Japonią.
Dołącz do dyskusji: Marketerzy o współpracy z Robertem Lewandowskim: doskonały ambasador, nie przyćmiewa marki
Wejdź załóż konto za free i szukaj!
www.erstronq.dZ.pl
------------------------
A Może to będzie twój szczęśliwy dzień