SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie czytelnictwo „Faktu”, „Gazeta Wyborcza” coraz słabiej (dane za I półrocze br.)

„Fakt” pozostaje najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce, zwiększając przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General za I półrocze 2014 roku.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w I półroczu 2014 roku sięgało 13,42 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,66 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 1,76 pkt. proc.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,88 pkt. proc. do 9,51 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 5,19 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,20 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 0,58 pkt. proc. do poziomu 3,82 proc.

Wiek: 15-75 lat

styczeń 2014 : czerwiec 2014

styczeń 2013 : czerwiec 2013

Tytuł

procent respondentów

Fakt

13,42%

11,66%

Gazeta Wyborcza

9,51%

11,39%

Super Express

5,19%

5,39%

Metro

3,82%

4,40%

Przegląd Sportowy

3,55%

3,38%

Rzeczpospolita

2,34%

3,08%

Dziennik Gazeta Prawna

1,84%

2,14%

Nasze Miasto

1,47%

1,22%

Gazeta Podatkowa

0,67%

0,69%

Sport

0,40%

0,49%

Puls Biznesu

0,28%

0,32%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,07%

0,19%

W grupie wiekowej 16-59, stosowanej od niedawna przez Izbę Wydawców Prasy (więcej na ten temat) dziewięć z 12 dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe trzy odnotowały niższe wyniki.

Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze Miasto”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Super Express” i „Sport”.

Wiek: 16-59 lat

styczeń 2014 : czerwiec 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

12,34%

Gazeta Wyborcza

9,71%

Super Express

4,78%

Metro

4,17%

Przegląd Sportowy

3,78%

Rzeczpospolita

2,44%

Dziennik Gazeta Prawna

2,01%

Nasze Miasto

1,50%

Gazeta Podatkowa

0,73%

Sport

0,36%

Puls Biznesu

0,34%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,09%



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2013 do czerwca 2013 roku na losowej próbie 24 066 przypadków i w okresie od stycznia 2014 do czerwca 2014 roku na losowej próbie 20 861 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 506 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Rośnie czytelnictwo „Faktu”, „Gazeta Wyborcza” coraz słabiej (dane za I półrocze br.)

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
farewell mr Adaś, farewell
Axel sprzedaje kit, a Trybunkę Wyborczą znajdziemy wkrótce tam, gdzie Trybunkę Ludu - na śmietniku propagandy partyjnej.
odpowiedź
User
egon
No nie wiem... może jakieś dopłaty, subwencje do GW? Coś z tym trzeba zrobić! Nie po to Michnik siedział w więzieniu, aby tak to wyglądało teraz! Donald musisz i to teraz!
odpowiedź
User
postępowy
Wyborcza padnie, to jest kwestia czasu, czasem przeglądam fanpage Wyborczej na FB, sam stare dewoty się udzielają w komentarzach i trochę pedalow. A przeciez z takich portali korzystają głównie ludzie mlodzi. Pewna pula czytelników naturalnie wymiera a do mlodych GW nie trafia ze swoją ideologią całkowicie.
odpowiedź