SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rośnie sprzedaż reklam w internecie

Wpływy z reklam w internecie systematycznie rosną

Wpływy z reklam w internecie systematycznie rosną. W pierwszym półroczu 2003 r. amerykańskie firmy internetowe zarobiły dzięki reklamom ponad 150 mln dol. więcej niż przed rokiem

Rynek internetowy powoli zaczyna się podnosić z kryzysu, który dotknął branżę w 2000 r. Przychody ze sprzedaży reklam w internecie w USA wzrosły już trzeci kwartał z rzędu i wyniosły w II kw. 2003 r. 1,66 mld dol. czyli 14 proc. więcej niż przed rokiem - wynika z raportu Interactive Advertising Bureau i firmy konsultingowej PricewaterhouseCoopers. Dane IAB to efekt ankiety przeprowadzonej wśród ponad 100 największych internetowych agencji reklamowych w USA, największym rynku reklamowym świata.

W pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży wyniosły 3,3 mld dol. i były o 11 proc. wyższe niż przed rokiem. - Dane za ten okres zostały skrzywione przez wyniki AOL - uważa Safa Rashtchy, analityk US Bancorp Piper Jaffray. Przychody America Online z internetowych reklam były o 45 proc. niższe niż przed rokiem i wyniosły 405 mln dol. Nie biorąc pod uwagę wyników AOL, najważniejszego internetowego medium reklamowego w USA, wpływy z reklam online wzrosłyby o 28 proc. AOL zresztą już zapowiada poprawę. Zdaniem Dona Logana, z zarządu AOL, w 2004 r. po raz pierwszy od trzech lat przychody z reklam AOL powinny wzrosnąć.

Tradycyjne bannery (paski reklamowe) generują coraz mniej przychodów - wynika z badania IAB i PwC. Jeszcze rok temu co trzeci dolar przeznaczany na reklamy online szedł na zakup bannerów. W 2003 r. wskaźnik ten spadł do 22 proc. Błyskawicznie rośnie za to zainteresowanie reklamami kontekstowymi i dołączanymi do wyników wyszukiwań. Obecnie stanowią one 31 proc. sprzedaży reklam w sieci, podczas gdy przed rokiem zaledwie 9 proc. Kiedy mamy do czynienia z reklamami kontekstowymi? Jeśli czytamy np. recenzję płyty, a obok niej pojawia się banner zachęcający do jej kupienia w sklepie internetowym. - Nie sądzę, żeby był to długoterminowy trend - uważa Pete Petrusky.

Reklama w internecie stanowiła w ciągu sześciu miesięcy 2003 r. 5,2 proc. całkowitych wydatków na reklamę w USA - wynika z danych TNS Media Intelligence/CMR. Rok wcześniej jej udział wynosił 4,8 proc.

Dołącz do dyskusji: Rośnie sprzedaż reklam w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl