Royal Unibrew Polska stawia na rentowny wzrost
Duńska firma Royal Unibrew A/S, druga pod względem wielkości grupa piwowarska w Skandynawii, dokonuje konsolidacji całości swojej działalności w Polsce w ramach spółki Royal Unibrew Polska Sp. z o.o.
Siedziba główna firmy będzie w Krakowie.
"Wchodząc w skład grupy Royal Unibrew staliśmy się częścią stabilnego, silnego finansowo międzynarodowego koncernu, co pozwoli nam w ciągu najbliższych trzech lat na inwestowanie i budowanie rentownej działalności biznesowej w Polsce" powiedział Robert Papla, Dyrektor Generalny Royal Unibrew Polska w czasie dzisiejszej konferencji prasowej.
W kwietniu 2005 roku, spółka córka Royal Unibrew w Polsce, Faxe Polska S.A., z siedzibą w Poznaniu, nabyła aktywa i przejęła Browary Polskie Brok-Strzelec. W oparciu o tę transakcję powstała spółka Royal Unibrew Polska, której dyrektorem generalnym został Robert Papla. Firma Royal Unibrew zakupiła również pakiet 48% akcji browaru Perła-Browary Lubelskie S.A.
- Przejęcie akcji i działalności browaru Brok-Strzelec oraz wzmocnienie pozycji marek na szczeblu lokalnym stanowią część realizacji Planu Strategicznego Royal Unibrew na okres 2005 - 2007, według którego Polska jest jednym z głównych obszarów wzrostu i rozwoju działalności w regionie Europy Północnej. Od 2000 roku wartość akcji Royal Unibrew zwiększyła się dwukrotnie, dzięki czemu firma realizuje skutecznie proces optymalizacji własnej działalności biznesowej na całym świecie. "Firma Royal Unibrew jest obecnie organizacją o bardzo solidnym zapleczu finansowym, nastawioną na międzynarodową ekspansję," powiedział Leo Blaabjerg Sorensen, członek rad nadzorczych Royal Unibrew, we wprowadzeniu do strategii i międzynarodowej działalności firmy.
Aby zrealizować określone w programie MACH II cele finansowe, zakładające dwucyfrowy wskaźnik zwrotu z inwestycji i marży EBIT w okresie trzech lat, działalność firmy w Polsce zostanie odpowiednio ukierunkowana i zoptymalizowana. Do końca lipca 2005, w Krakowie, zostanie utworzona nowa siedziba firmy, podczas gdy dotychczasowe biuro Faxe Polska w Poznaniu zostanie zamknięte. Browary w Jędrzejowie (Strzelec) i Koszalinie (Brok) zostaną utrzymane. Firma Royal Unibrew Polska będzie zatrudniać 340 osób, w tym około 90 w dziale sprzedaży i marketingu. "Przez centralizację w Krakowie naszych kluczowych czynności administracyjnych, jak na przykład finanse, księgowość, zakupy, sprzedaż, marketing, logistyka i dystrybucja, spodziewamy się uzyskać i wykorzystać znaczący efekt synergii. Oprócz tego, firma Royal Unibrew Polska zakłada na najbliższe lata realizację planu ciągłego wzrostu i rozwoju, opartego na intensyfikacji działań na obszarach, gdzie istniejące i nowo nabyte marki mają już dobrze ugruntowaną pozycję," podkreślił Robert Papla.
Dwa browary Royal Unibrew Polska w Jędrzejowie (Strzelec) i Koszalinie (Brok) zapewniają razem wydajność produkcyjną około 1 miliona hektolitrów rocznie. Obydwa browary wyposażone są w nowoczesne urządzenia i linie technologiczne. "Zapewnia to nam elastyczność i jakość niezbędną do dalszego rozwoju naszego portfela produktowego. Kolejną mocną stroną jest bliskość do naszych regionalnych klientów. Nasze plany wobec tych zakładów produkcyjnych obejmują dalszy rozwój i nowe inwestycje, a także wdrożenie najlepszych praktyk i produkcji najwyższej jakości, zgodnie ze standardami obowiązującymi w innych browarach Royal Unibrew w Danii i Krajach Nadbałtyckich," powiedział Robert Papla.
Według Roberta Papli, wszystkie nowe marki pozostaną w portfelu produktowym Royal Unibrew Polska, a działania firmy wobec nowych nabytków skoncentrują się na wysokich standardach produkcji i najwyższej jakości produktów. Kluczowe marki Royal Unibrew Polska to Faxe, Brok Sambor Export, Sokół i Cooler, których dystrybucja i sprzedaż obejmuje teren całego kraju, oraz 4 regionalne marki piwa (Brok Sambor, Strzelec, Rybnicki i Kanclerz), zapewniające mocne pozycje w regionie krakowskim, na Górnym Śląsku i na wybrzeżu, w oparciu o dostawy z browarów w Jędrzejowie i Koszalinie. Marki Royal Unibrew Polska dystrybuowane są w handlu detalicznym oraz na rynku usług gastronomicznych, za pośrednictwem 200 hurtowni.
"Nasze działania będą wspierane znacznymi nakładami na kampanie marketingowe i Public Relations, podkreślające specyficzne pozycjonowanie i wizerunek poszczególnych marek. Plany rozwojowe do końca 2005 roku obejmują zakończony już proces konsolidacji działów sprzedaży, stworzenie systemu wsparcia logistycznego oraz całkowitą standaryzację systemów administracyjnych," podsumował Robert Papla.
Dołącz do dyskusji: Royal Unibrew Polska stawia na rentowny wzrost