Nakładyna rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość będą rosły o 72 proc. rocznie
W latach 2017-2022 globalne nakłady na wirtualną rzeczywistość i rzeczywistość rozszerzoną będą rosły rocznie średnio o 71,6 proc. - prognozuje firma badawcza IDC.
W 2018 roku globalne wydatki na produkty i usługi VR/AR mają sięgnąć 27 miliardów dolarów, czyli o 92 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2017.
Według IDC, największym źródłem nakładów w prognozowanym okresie będzie sektor konsumencki (53 mld USD w 2022 r.). Następne w kolejności branże to handel, produkcja dyskretna i transport (łącznie 56 mld USD w 2022 r.).
Z kolei w ujęciu geograficznym, najszybsze tempo wzrostu wydatków na VR/AR w latach 2017-2022 ma zostać osiągnięte w USA (+99,1 proc.), a następnie w regionie Bliskiego Wschodu i Azji oraz Azji i Pacyfiku bez Japonii, za którymi znaleźć się ma Ameryka Łacińska.
Dołącz do dyskusji: Nakładyna rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość będą rosły o 72 proc. rocznie