SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rusza Apple TV+. Rok darmowego oglądania dla użytkowników nowych iPhone’ów

Apple uruchamia dzisiaj nową platformę VoD - Apple TV+. Wszyscy użytkownicy będą mogli skorzystać z darmowego dostępu przez 7 dni, zaś posiadacze iPhone’ów czy iPadów zakupionych po 10 września br. będą bezpłatnie oglądać Apple TV+ przez rok pod warunkiem aktywowania odpowiedniej opcji.

We wrześniu Apple zapowiedział oficjalnie, że jego serwis VoD Apple TV+ pojawi się na rynku 1 listopada 2019 r. w 100 krajach na świecie, w tym także w Polsce.

W ofercie tego serwisu mają się znaleźć m.in. oryginalne treści przygotowywane z udziałem znanych twórców filmowych i telewizyjnych. Na liście wymienionej przez Apple są m.in. Steven Spielberg, Oprah Winfrey, Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Octavia Spencer, J.J. Abrams, Jason Momoa, M. Night Shyamalan oraz Jon M. Chu.

Apple pokaże oryginalne seriale, które trafią do biblioteki na start, wśród nich m.in. „For All Mankind”, "The Morning Show" z Jennifer Aniston, „See” z Jasonem Mamoa znanym z roli w "Grze o Tron" czy "Dickinson" z Hailee Steinfeld w roli tytułowej.

Oprócz tego w Apple TV+ dostępne będą m.in.: "Toxic" od Oprahy; "Amazing Stories" od Stevena Spielberga; "Dickinson" od Aleny Smith z Hailee Steinfeld;  "Little America" od Kumaila Nanjiani’ego; "Little Voice" od JJ Abramsa i Sary Bareilles, "Sesame Street’s Helpsters" czy "Snoopy in Space".

Apple obiecuje, że oryginalne treści będzie można oglądać z napisami lub dubbingiem w prawie 40 językach, w tym z napisami dla osób niesłyszących i niedosłyszących oraz podpisami dla niesłyszących. Poza tym seriale i filmy w usłudze Apple TV+ będą dostępne z audiodeskrypcją w ośmiu językach.

Oryginalne treści od Apple będzie można oglądać w jakości 4K HDR / Dolby Vision, a większość tytułów zaoferuje także dźwięk Dolby Atmos. Na telefonie iPhone, iPadzie, iPodzie touch i komputerze Mac będzie można też pobierać odcinki lub filmy i oglądać je poza siecią.

Apple TV+ będzie można także uruchomić w przeglądarce komputerów z systemami Windows lub Linux poprzez stronę tv.apple.com. Będzie to możliwe nie tylko na Safari, ale również Chrome i Firefox.

Apple TV+ przez rok za darmo

Według zapowiedzi dostęp do Apple TV+ będzie kosztować 24,99 zł miesięcznie. Subskrypcja Apple TV+ obejmuje dostęp dla maksymalnie 6 członków rodziny dzięki "Chmurze rodzinnej". Każdy członek rodziny może oglądać treści przy użyciu swojego konta Apple ID na własnym urządzeniu.

Jedna subskrypcja Apple TV+ umożliwia korzystanie z 6 strumieni jednocześnie.

Oprócz płatnego dostępu w Apple TV+ przewidziano także 2 darmowe okresy promocyjne.

Od 1 listopada 2019 r. w aplikacji Apple TV lub na stronie tv.apple.com będzie można się zarejestrować na 7-dniowy bezpłatny okres próbny, który zostanie automatycznie odnowiony jako subskrypcja miesięczna.

Oprócz tego użytkownicy nowego sprzętu z ekosystemu Apple będą mogli skorzystać z promocji obejmującej rok darmowego korzystania z Apple TV+. Jak informuje firma na stronach wsparcia technicznego kryteria spełnia dowolny telefon iPhone, iPad, iPod touch, urządzenie Apple TV albo komputer Mac, na którym można uruchomić najnowszą wersję systemu iOS, iPadOS, tvOS lub macOS zakupiony od Apple lub autoryzowanego sprzedawcy Apple po 10 września 2019 r.

Od 1 listopada br. będzie można zainicjować ofertę rocznej bezpłatnej subskrypcji w aplikacji Apple TV na urządzeniu z najnowszym oprogramowaniem. Aby ta oferta się pojawiła, należy zalogować się do Apple TV przy użyciu konta Apple ID na nowym urządzeniu. Z oferty można skorzystać w ciągu trzech miesięcy od pierwszego skonfigurowania urządzenia, a jeśli urządzenie zostało kupione i skonfigurowane przed premierą usługi Apple TV+, oferta będzie dostępna przez trzy miesiące od 1 listopada.

Z oferty można skorzystać w ciągu trzech miesięcy od pierwszego skonfigurowania urządzenia, a jeśli urządzenie zostało kupione i skonfigurowane przed premierą usługi Apple TV+, oferta będzie dostępna przez trzy miesiące od 1 listopada.

Apple informuje, że po skorzystaniu z oferty użytkownik zobowiązuje się do subskrypcji miesięcznej, która rozpoczyna się natychmiast po upływie jednego bezpłatnego roku i automatycznie odnawia się aż do anulowania. Subskrypcję można anulować w Ustawieniach w dowolnym momencie na co najmniej jeden dzień przed każdą datą odnowienia. Jeśli użytkownik anuluje subskrypcję podczas bezpłatnego roku, wraz z członkami rodziny utraci natychmiast dostęp do usługi Apple TV+ i pozostałej części bezpłatnego rocznego okresu próbnego. Tego okresu próbnego nie można aktywować ponownie.

Jak aktywować darmowy rok Apple TV+?

Według Apple aby skorzystać z rocznego darmowego okresu na platformie Apple TV+ należy wykonać następujące czynności:

  • Włączyć nowy telefon iPhone, iPada, iPoda touch, urządzenie Apple TV 4K lub Apple TV HD albo komputer Mac i zalogować się przy użyciu konta Apple ID.
  • Otworzyć aplikację Apple TV 1 listopada lub później. Należy się też upewnić, że na spełniającym kryteria urządzeniu działa najnowsza wersja systemu iOS, iPadOS, tvOS lub macOS.
  • Oferta powinna zostać przedstawiona natychmiast po uruchomieniu aplikacji. Jeśli nie, trzeba przewinąć w dół sekcję Obejrzyj teraz, aż pojawi się oferta.  
  • Kliknąć opcję „Skorzystaj z 1 roku bezpłatnie”. Może pojawić się monit o wprowadzenie hasła konta Apple ID, potwierdzenie informacji rozliczeniowych lub dodanie prawidłowej metody płatności. W ciągu rocznego bezpłatnego okresu próbnego nie będą naliczane opłaty.

W zakończonym 28 września 2019 r. IV kwartale roku finansowego 2019, Apple zanotowało przychód w wysokości 64,04 miliarda dolarów. To o 2 proc. więcej niż rok wcześniej (62,9 mld USD). 60 proc. sprzedaży to sprzedaż poza USA. Zysk netto koncernu z Cupertino zmalał jednak w ujęciu rocznym z 14,13 miliarda dolarów do 13,69 miliarda dolarów. Spadł też przychód ze sprzedaży iPhone'ów: o 9 proc., z 36,76 miliarda dolarów do 33,36 miliarda dolarów.

Kolejne serwisy VOD

Już w listopadzie ruszy kolejny nowy serwis streamingowy Disney+, w maju 2020 roku pojawi się HBO Max.

Disney+, który opierać się będzie na produkcjach spod znaku Marvela, Pixara i Lucas Film, a także na programach z oferty National Geographic. Premiera została zapowiedziana na 12 listopada 2019 r. W pierwszej kolejności platforma zacznie być dostępny w USA, Kanadzie i Holandii. Tydzień później usługa zadebiutuje również w Australii i Nowej Zelandii - nieoficjalnie wiadomo że w Polsce Disney+ może się pojawić dopiero w 2021 r. Miesięczny abonament w Stanach Zjednoczonych będzie kosztować 6,99 dolarów, a roczny - 69,99 dolarów. W pozostałych krajach będzie nieco drożej, odpowiednio: 8,99 dol. i 89,99 dol. w Kanadzie; 6,99 euro i 69,99 euro w Holandii, 8,99 dol. i 89,99 dol. w Australii; 9,99 dol. i 99,99 dol. w Nowej Zelandii. W każdym z wymienionych krajów pojawi się możliwość wypróbowania platformy przez 7 dni w ramach darmowego okresu próbnego.

WarnerMedia w maju 2020 roku uruchomi serwis streamingowy HBO Max i będzie oferował produkcje HBO, a także Warner Bros., DC Entertainment, TBS, TNT czy CNN.

W bibliotece serwisu mają się pojawić także nowe własne produkcje dostępne pod marką Max Originals.

WarnerMedia zapowiada, że miesięczny abonament w HBO Max będzie kosztował w USA 14,99 dol. Obecni subskrybenci HBO w USA otrzymają darmowy dostęp w ramach tej subskrypcji. Na razie nie podano czy w ofercie pojawią się zróżnicowane cenowo pakiety, nie ma też informacji na temat tego czy serwis będzie wspierał takie technologie jak obraz 4K czy dźwięk Dolby Vision.

Według obietnic w momencie startu HBO Max zaoferuje odbiorcom w sumie ponad 10 tys. godzin treści typu premium. W komunikacie podano listę pozycji, które m.in. znajdą się w ofercie:

  • Friends
  • The Fresh Prince of Bel Air
  • Pretty Little Liars
  • Batwoman
  • Katy Keene
  • Dune: The Sisterhood
  • Tokyo Vice
  • The Flight Attendant
  • Love Life
  • Station Eleven
  • Made for Love
  • Gremlins
  • The Outsider
  • Lovecraft Country
  • The Nevers
  • The Gilded Age
  • Avenue 5
  • The Undoing
  • The Plot Against America
  • Perry Mason
  • I Know This Much Is True

Na razie start HBO Max zaplanowano na rynku amerykańskim. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska, szefowa marketingu i public relations w HBO Polska nie pozostawia wątpliwości że platforma nie pojawi się szybko na naszym rynku. - Aktualnie nie ma planów wprowadzenia serwisu do Europy - informuje krótko.

 

Za strategię programową HBO Max odpowiadają Casey Bloys, dyrektor programowy HBO. Dyrektorem ds. treści został Kevin Reilly z WarnerMedia Entertainment Networks. Tony Goncalves z Otter Media i i Andy Forssell, były CEO Hulu odpowiadają za rozwój platformy cyfrowej. Jennifer O’Connell, która dołączyła do WarnerMedia w maju br. po wielu latach pracy w firmie produkcyjnej Lionsgate, obejmie jedno z dwóch stanowisk EVP, odpowiadając za oryginalne produkcje dokumentalne i programy dla dzieci. Drugą EVP odpowiedzialną za oryginalne filmy fabularne będzie Jessie Henderson. Obie będą podlegać Sarah Aubrey zajmującej stanowisko head of original content.

Dołącz do dyskusji: Rusza Apple TV+. Rok darmowego oglądania dla użytkowników nowych iPhone’ów

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gondor
W IPLA już się denerwują
0 0
odpowiedź
User
Normalny Facet
Dla miłośników amerykańskich produktów audiovizualnych.
0 0
odpowiedź
User
a
Dla miłośników amerykańskich produktów audiovizualnych.


szal!!!!!! nowości nie da się oglądać, a starocia zna się na pamięć...
0 0
odpowiedź